Programy Lojalnościowe

ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile

Tomek
Autor: Tomek

Linie ANA w ostatnim czasie obniżyły znacząco opłatę paliwową YQ, a co za tym idzie zakup lotów tymi liniami za mile stał się bardzo opłacalny. Dotyczy to wielu programów lojalnościowych za które możemy kupić loty tymi lianami takich jak: Miles & More, Miles & Smiles, czy Miles & Bonus. 

All Nippon Airways ( ANA ) japońskie linie lotnicze z siedzibą w Tokio. Obsługują połączenia z Azją, Europą, Ameryką Północną i Oceanią. Głównym węzłem jest Port lotniczy Tokio-Narita. Od 2013 roku linie All Nippon Airways posiadają status przewoźnika 5-gwiazdkowego w rankingu Skytrax

Mapa połączeń ( kolor szary i niebieski to loty obsługiwane przez ANA ): 

trhtrhrj

Jak widać siatka połączeń jest bardzo rozbudowana. Głównymi lotniskami w Europie są: Bruksela, Paryż, Londyn, Frankfurt, Monachium oraz Dusseldorf. 

Flota linii ANA : 
Wikipedia

Wikipedia

ANA jako pierwsze linie wprowadziły do obsługi Boeingi 787. Stale modernizują swoją flotę, składając koleje zamówienia między innymi na Airbusa A350.

PODATKI I OPŁATY w ANA 

Opłaty właśnie, to coś za co pokochamy te linie. Wcale nie przesadzę jak powiem, że to jedna z najlepszych opcji na wykorzystanie mil czy to na loty z Europy czy Azji. Zademonstruję Wam poniżej przykładowe trasy wraz z dopłatami na przykładzie lotów za mile Miles & More. Większość programów lotniczych w Star Alliance ma podobne opłaty dla tych linii. Poniższe przykłady dopłat nie mają zastosowania w przypadku np. programu Mileage Plus – jest to związane z innym sposobem naliczania dopłat do mil. 

Bruksela – Tokio / Daleki Wschód ( w programie M&M ) 40 000 mil + 135 PLN 

wfwefwg

Dla porównania wylot z Paryża :  40 000 mil + 245 PLN

ewfwgwg

Wylot z Düsseldorfu : 40 000 mil + 290 PLN

wefew33

Jak widzie na powyższych przykładach opłata paliwowa ( YQ ) dla tych lotów wynosi jedynie 12,04 PLN !, oraz najtaniej wylatywać z Brukseli – najmniejsze opłaty lotniskowe. 

Dlaczego dopisałem Daleki Wschód przy Tokio ? Ponieważ opłaty do innych miast w Azji przy wylocie z Brukseli znacząco się nie różnią. 

Bruksela – Tokio – Hongkong 40 000 mil + 187 PLN

ergregeh

Porównajmy to teraz np. z lotamie LOTem za mile Miles & More. Analogiczną trasę z Warszawy kupimy za 40 000 mil + 301,31 PLN, a więc 120 PLN drożej. 

fwef2f22f

Dla innych programów lojalnościowych przyjdzie nam dopłacić 722 PLN w jedną stronę !, a więc przy 135 PLN z Brukseli różnica wyniesie aż 587 PLN. 

Bruksela – Tokio – Sydney 50 000 mil ( w programie M&M ) + 316 PLN 

wewew2

Jest to najtańszy sposób na dotarcie do Australii z Europy z 1 przesiadką w całym Star Alliance. Całość realizowana Boeingami 787. Jeśli chodzi o alternatywę możemy złożyć trasę Warszawa – Pekin ( LOT ) – Sydney ( Air China ), wówczas dopłaty do takiego lotu ( w programie Miles & More) wyniosą 940 PLN, a więc 624 PLN drożej. W pozostałych programach za taki lot przyjdzie nam zapłacić 1240 PLN. 

Bruksela – Tokio – Honolulu 50 000 mil ( w programie M&M ) + 345 PLN 

j6j5j5

Ponownie to najtańszy sposób na dotarcie na Hawaje z Europy z 1 przesiadką w całym Star Alliance. Alternatywą może być trasa Warszawa – Chicago ( LOT ) – Honolulu ( United ), wówczas opłaty wyniosą 400 PLN ( w programie Miles & More ). W pozostałych programach za taki lot zapłacimy około 700 PLN dopłat. 

Loty po i z Azji :

Dżakarta – Tokio 20 000 mil ( w programie M&M ) + 55 PLN 

wef33

Bangkok – Tokio 20 000 mil ( w programie M&M ) + 94 PLN 

wefew33

Sydney – Tokio 30 000 mil ( w programie M&M ) + 256 PLN 

rth544

Brak konkurencji na powyższych trasach jeśli chodzi o ilość opłat. Nawet połączenie Sydney – Auckland – Tokio wykonywane przez Air New Zealand jest o 50 PLN droższe ( NZ nie ma opłaty paliwowej ). 

Tokio – Nowy Jork  40 000 mil ( w programie M&M ) + 460 PLN

wrefwe3

Hong Kong ( Brak YQ ) – Tokio – Nowy Jork 40 000 mil ( w programie M&M ) + 357 PLN

ergr33

Jak sprawdzić dostępność lotów za mile ? – Polecam mój wcześniejszy wpis „Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę”

Podsumowując, ciężko znaleźć obecnie bardziej uniwersalną linię która ma tak małe podatki i opłaty. Biorąc pod uwagę ich ocenę w Skytrax jak i moje osobiste doświadczenie nabyte podczas lotu Tokio – Honolulu, mogę śmiało powiedzieć, że stosunek ceny do jakości wynosi 10 / 10 !. Powyżej nie wspomniałem jeszcze jednej cennej informacji. Za loty w biznes klasie oraz pierwszej klasie dopłaty wynoszą dokładnie tyle samo ! A co najważniejsze powołując się na ranking Sytrax należą one do światowej czołówki. 

Biznes Klasa w 787: 

ANA-business-class

Skytrax The Best Business Class Airline Seats in 2015:

  1. Qatar Airways

  2. Japan Airlines

  3. Singapore Airlines

  4. Cathay Pacific Airways

  5. ANA All Nippon Airways

Pierwsza Klasa 777: 

ANA

Skytrax The Top 10 First Class Airline Seats in 2015:

  1. Emirates

  2. Singapore Airlines

  3. Etihad Airways

  4. ANA All Nippon Airways


Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.

Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

12 komentarzy do "ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile"

Powiadom o
avatar
Marcin
Gość

Rewelacja! Szczególnie to Sydney robi wrażenie. Miałem okazję lecieć tymi liniami na trasie Tokio – Taipei i mogę tylko potwierdzić, że obsługa jest perfekcyjna.

Paweł
Gość

Ale LOTem Tokio z najMILszych poniedziałków to chyba jednak lepsza okazja 🙂

Lukasz
Gość

Bardzo fajny i przydatny tekst. Oby jak najwięcej takich!

Michał
Gość

Ja niestety napotkałem taki problem, że ANA nie chce rezerwować za mile miejsc w business class na trasach krajowych w Japonii. Nie mam pojęcia, z czego to wynika, przedstawiciel M&M też nie wiedział.
Trochę rozczarowało mnie to 🙁

Mika
Gość

Mam pytanie dotyczące biletów nagród w Ana. Chciałbym wyjleciec 8 kwietnia z Szanghaju do Tokio. Powrót 10 kwietnia. Z tego co ustaliłem na infolinii warszawskiej programu milesmore to bilet do Tokio w klasie ekonomicznej się znajdzie za 15 tysięcy mil ale już na powrocie jest tylko biznes za 27 k. Problem w tym że mam tylko 37 tys mil na koncie. Znacie jakiś sposób żeby wyjechać za to co mam?

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>