Programy Lojalnościowe

Lufthansa Miles and More – Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy

Tomek
Autor: Tomek

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Przygotowałem zestaw tras z podziałem na kontynenty i klasy podróży na które moim zdanie warto wydać mile Miles & More. Oczywiście jest ich o wiele więcej – przykłady takich tras możecie np. zobaczyć na Flyforum. Dla mnie trasa na którą warto wydać mile to taka, za którą normalnie zapłacimy co najmniej dwa razy tyle co za podatki i dopłaty do mil. Poniższe kombinacje nie są najprostszymi lotami w dwie strony – które oczywiście zawsze możemy kupić, lecz zademonstrowaniem w jaki sposób możemy urozmaicić sobie podróż. Co za tym idzie zobaczyć więcej miejsc podczas jednej podróży. 

Europa – Am. Północna ( Kontynentalna bez Hawajów )

Klasa Ekonomiczna: 

Najtańsze podatki na tej trasie ma LOT – co w naszej sytuacji jest bardzo dobrą wiadomością. Standardowy lot na tej trasie kosztuje 60 000 mil + 599 PLN w dwie strony do Nowego Jorku, Chicago oraz Toronto w klasie ekonomicznej. Jak już pisałem linie United nie mają opłaty paliwowej w swoich biletach przy lotach po USA oraz Am. Środkowej. Umożliwia nam to zatem dowolną ilość możliwych tras. Pamiętamy iż pomiędzy 2 regionami możemy mieć maksymalnie 3 połączenia w jedną stronę i 1 stopover jeśli zakupimy podróż w dwie strony. 

Destynacje United: 

Miles and More

Najdalej wysuniętym punktem do którego operuje United jest Alaska. A więc możemy kupić np. taką trasę:

  • Warszawa – Nowy Jork ( Stopover 1 ) – Anchorage ( Cel ) – Seattle ( Stopover 2 ) – Chicago – Warszawa 60 000 mil + 720 PLN opłat ( około – w zależności od kursu USD ). 

Miles and More

Możemy również zrobić OJ ( Open Jaws ). 

  • Warszawa – Toronto ( Stopover ) – Las Vegas ( Cel 1) , ( Cel 2 ) San Francisco – Fort Lauderdale ( Stopover ) – Nowy Jork – Warszawa 60 000 mil + 680 PLN , w Las Vegas oczywiście polecam wypożyczyć auto i zwiedzić parki po drodze do San Francisco, lub kupić bilet samolotem LAS – SFO za około 40 euro. 

Miles and More

Klasa Biznes :

  • LOT : Warszawa – Chicago, Nowy Jork, Toronto 105 000 + 599 PLN / 667 PLN, można oczywiście analogicznie do przykładów powyżej tworzyć trasy przy pomocy siatki UNITED. Warto tutaj dodać że klasa biznes w lotach pomiędzy np. IAH – SFO obsługują również Boeingi 787 

wefwefwef

The interior of United Airlines' new Boeing 787 Dreamliner is shown after its inaugural revenue flight from Houston to Chicago, at O'Hare international Airport in Chicago, Sunday, Nov. 4, 2012. The aircraft is touted to be much more fuel efficient than any other similar plane and has a host of passenger amenities, such as larger windows, special lighting and filtered air. (AP Photo/Nam Y. Huh)

(AP Photo/Nam Y. Huh)

wewefwfwefwe

Biznes Klasa w LOT nie jest może spektakularnym produktem, ale zapewnia wygodną podróż Boeingiem 787 w fotelach które po rozłożeniu stają się łóżkami. 

LOT-Business-2013-8 (1)

Klasa Pierwsza: 

Zdecydowanym zwycięzcą na tej trasie jest Lufthansa. Proponuje zdecydowanie najlepszą pierwszą klasę ze wszystkich dostępnych w Star Alliance, ale i nie tylko pomiędzy Europą a Am. Północną ( jest oczywiście Emirates ze swoją pierwszą klasą na trasie Mediolan – USA jednak to dość osobliwy produkt, który bardzo trudno kupić za mile, ale o tym w innym wpisie przy okazji omawiania programu Alaski). W tej chwili pierwsza klasa w całej flocie Lufthansy przeszła modernizację i oferuje taki sam standard. Dodatkową atrakcją dla niektórych może być lot Airbusem A380. Operuje on w tej chwili do : San Francisco, Nowego Jorku, Miami, Houston oraz Los Angeles – znalezienie dostępnych biletów nagród tym samolotem stanowi problem, jednak jest to możliwe. 

  • Warszawa – Los Angeles First Class 170 000 mil + 1658 PLN za podróż w dwie strony. Podatki nie są niskie jednak warto pamiętać, iż ten bilet kosztuje 21 700 PLN. 

Lufthansa

Europa – Ameryka Południowa 

Klasa ekonomiczna: 

Zdecydowanie najtańszą opcją będzie lot liniami Avianca i TACA, które nie mają opłat paliwowych. Avianca lata bezpośrednio do Bogoty z Barcelony, Madrytu oraz Londynu. W związku z podatkami najmniej opłacalny jest wylot z Londynu ( dochodzi APD – Air Passenger Duty 71 GBP przy podróży w dwie strony ).  Mapa Sur América y Europa

Jednym z ciekawszych miejsc do którego możemy dzięki liniom należącym do grupy Avinaca dolecieć to Galapagos. Standardowo taki bilet kosztuje 1100 euro. Pamiętamy, iż pomiędzy 2 regionami możemy mieć maksymalnie 3 połączenia w jedną stronę i 1 stopover jeśli zakupimy podróż w dwie strony. 

  • Barcelona – Bogota ( Stop ) – Quito – Baltra Island ( Cel 1), ( Cel 2 ) San Cristóbal Island – Quito ( Stop ) – Bogota – Barcelona 80 000 mil + 105 euro 

Lufthansa

Kolejną ciekawą trasą dzięki OJ jest :  

  • Barcelona – Bogota – Lima ( Stopover ) – Santiago de Chile, Sao -Paulo – Frankfurt – Warszawa 80 000 mil + 80 euro. Lot pomiędzy Santiago de Chile możemy kupić od 50 euro liniami Sky Airline. Przypominam, iż Brazylia jest krajem z którego wszystkie loty międzynarodowe nie mają opłat paliwowych. Lot powrotny realizuje Lufthansa, więc w tej samej cenie możemy dolecieć do wszystkich lotnisk regionalnych na które lata w Polsce. 

Lufthansa

Druga możliwość to powrót również Avianca: 

  • Barcelona – Bogota – Lima ( Stopover 1 ) – Santiago de Chile ( Cel 1 ), Rio de Janeiro ( Cel 2 ) – Lima – Bogota ( stopover ) – Barcelona 80 000 mil + 80 euro

Lufthansa

Klasa Biznes : 

Na trasie Europa – Am. Południowa najlepszą i najtańszą opcją będzie biznes klasa Avianca – operują oni Boeingami 787. Opinie o biznes klasie są pozytywne. 

  • Barcelona / Madryt – Bogota 67 000 mil + 40 euro lot w jedną stronę.

a350-2

Jeśli chodzi o trasę Am. Południowa – Europa to najlepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie Lufthansa – którą dolecimy  do wszystkich lotnisk regionalnych na które lata w Polsce. 

  • Rio de Janeiro / Sao Paulo – Frankfurt – Warszawa 67 000 mil + 263 PLN 

Lufthansa

Klasa Pierwsza : 

Oczywiście tak jak w przypadku Am. Północnej tu również zdecydowanie najlepszą możliwością jest zakup Pierwszej Klasy Lufthansy. Z Rio de Janeiro lata Boeing 747-8I. Jest to najtańsza opcja by przelecieć się tą klasą – patrząc na podatki. Lot trwa 11:20 h. 

  • Rio de Janeiro / Sao Paulo – Frankfurt – Warszawa 105 000 mil + 263 PLN 

Lufthansa

Europa – Azja 

Klasa Ekonomiczna : 

Tutaj ponownie najtańsze połączenia oferuje nasz narodowy przewoźnik LOT. Jak wiemy możemy dotrzeć nim do Pekinu i od 1 stycznia 2016 r. do Tokio – miasta te znajdują się w regionie „Daleki Wschód” razem z takimi krajami jak Hong Kong, Maco, Korea Południowa i Taiwan. Oznacza to, iż chcąc kupić bilet w dwie strony lub OJ możemy poruszać się w obrębie tych krajów. 

  • Warszawa – Pekin ( Stopover ) – Seul ( Cel ) – Tokio ( Stopover ) – Warszawa 80 000 mil + 600 PLN 

Lufthansa

  • Warszawa – Tokio ( Stopover ) – Okinawa, Taipei – Hongkong ( Stopover ) – Frankfurt – Warszawa 80 000 + 750 PLN. Odcinek Okinawa – Taipei możemy kupić za 50 euro Peach Aviation. Lufthansa z Hongkongu ma małe opłaty ( pisałem o tym w części 4 Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ ). 

Lufthansa

W przypadku Azji Południowej nie ma dobrego rozwiązania – to znaczy linie które tam latają z Europy mają duże opłaty paliwowe. Najrozsądniejszą możliwością jest lot z Warszawa do Tokio lub Pekinu i stamtąd tanimi liniami np. do Manili czy Kuala Lumpur, a powrót z Manili przez Bangkok lub Singapur by uniknąć YQ ( Filipiny to ten sam przypadek co Brazylia – brak opłat paliwowych przy wylocie ). Musimy jednak kupić 2 bilety w jedną stronę, nie możemy zrobić OJ ani stopoverów ponieważ Azja Południowa to inny region niż Daleki Wschód, a co za tym idzie mamy do czynienia z 3 regionami. Oczywiście możemy kupić taki bilet, ale będzie kosztował 100 000 mil. 

  • LOT: Warszawa – Tokio 40 000 mil + 280 PLN ,
  • Thai Airways : Manila – Bangkok – Mediolan  40 000 mil + 200 PLN. 

wefwefee

Klasa Biznes : 

Na trasie z Europy do Azji najtańszą opcją jest LOT z Warszawy do Pekinu lub Tokio Boeingiem 787. 

  • Warszawa – Tokio / Pekin 67 000 mil + 286 PLN

gergerg

Na trasie z Azji do Europy mamy spory wybór: 

Singapore Airlines : 

Biznes klasa Singapore Airlines zajęła trzecie miejsce w rankingu Skytrax. Połączenia realizowane Airbusem A380 : Singapore – Paryż, Zurych, Londyn, Frankfurt. Bardzo ciężko z dostępnością, ale zakup jest możliwy.

  • Manila – Singapore – Paryż 67 000 mil +180 PLN

51db74d96cd040108ec64a6c767f2254-singapore-airlines-new-business-class-seat-3ANA All Nippon Airways:

ANA biznes klasa zajmuje piąte miejsce w rankingu Skytrax. Rewelacyjna obsługa i serwis pokładowy. Część połączeń do Europy wykonywanych jest Boeingami 787. 

  • Hongkong – Osaka – Tokio – Dusseldorf 67 000 mil + 480 PLN 

0702-lang-multi

Eva Air:

Dla niektórych z Was może być zaskoczeniem iż biznes klasa Eva Air jest 7 w rankingu Skytrax, przed np. Etihad. Jednak czytając testy i opinie można się przekonać, że oferują bardzo dobry produkt. 

  • Hongkong – Tai pei – Paryż 67 000 mil + 120 PLN 

 space3

  • Tahi : Manila – Bangkok – Mediolan 67 000 mil + 170 PLN 

TG 비지니스 2[2]

  • Lufthansa : Hongkong – Monachium – Warszawa 67 000 mil + 397 PLN
  • LOT: Pekin / Tokio – Warszawa 67 000 mil + 286 PLN

Klasa Pierwsza: 

ANA All Nippon Airways:

Pierwsza klasa ANA w rankingu Skytrax zajmuje czwarte miejsce. Dostępna jest tylko w samolotach Boeing 777. 

  • Hongkong – Tokio – Frankfurt 105 000 mil + 460 PLN

3511-lang-multi

Lufthansa : 

Nie mogło zabraknąć dziewiątej w rankingu Skytrax Pierwszej klasy Lufthansy. 

  • Hongkong – Monachium – Warszawa 105 000 mil + 281 PLN

lufthansa_a380_ife_screens_in_first_class_cabin_0

Europa – Afryka:

Klasa ekonomiczna:

Jedynym z największych regionów w programie Miles & More jest „Bliski wschód, Kaukaz i Północna Afryka„. Obejmuje on np. Izrael do którego bez problemu możemy się dostać Wizzair z Katowic czy Ryanair z Krakowa. Główną linią lotniczą która operuje w tym regionie jest Ethiopian Airlines. Bilety w 1 stronę kupimy za 15 000 mil. Przy zakupie biletu w dwie strony nie możemy zrobić stopoveru ponieważ to bilet w ramach 1 regionu.

Siatka połączeń Ethiopian Airlines w tym regionie: 

rhrhrh

  • Tel Aviv – Addis Ababa – Dar Es Salaam 15 000 mil + 620 PLN
  • Dar Es Salaam – Addis Ababa – Dubai 15 000 mil + 440 PLN

wfew33

Drugą możliwością jest Egypt Air, który posiada mniejsze opłaty paliwowe od pozostałych linii z Europy. 

19898894984

  • Mediolan – Kair ( Stopover ) – Johannesburg, Harare – Dar es Salaam ( Stopover 2 ) – Kair – Mediolan 60 000 mil + 1350 PLN 

fwefw3223

Trzy Regiony : 

Przypomnę iż w połączeniu przez 3 regiony możemy mieć maksymalnie 4 segmenty podróży w 1 stronę oraz 1 stopover ( przy zakupie biletu w 2 strony ).

Stawki biletów nagród :

rthrthr

Europa – Australia, Nowa Zelandia, Oceania : 

  • Warszawa – Pekin ( Stopover ) – Szanghaj – Auckland – Fiji  – Auckland ( Stopover ) – Szanghaj – Pekin – Warszawa 100 000 mil + 1680 PLN

wefwffw

  • Warszawa – Toronto – Vancouver ( Stopover ) – Auckland – Tahiti – Auckland ( Stopover ) – Vancouver – Toronto – Warszawa 100 000 + 980 PLN. Możemy również wrócić z Auckland np. do Los Angeles i tam zrobić stopover – jednak ciężko z dostępnością biletów na tej trasie. Jeśli chcielibyśmy zobaczyć wyłącznie Nową Zelandię to dopłaty do biletu w 2 strony wyniosą tylko 660 PLN

wefew33333

Europa – Am. Północna – Am. Południowa 

  • Warszawa – Nowy Jork ( Stopover ) – IAH – Rio de Janeiro ( Cel ) – Frankfurt – Warszawa 100 000 mil + 620 PLN 

wykorzystanie mil

Europa – Am. Południowa – Afryka – Europa 

  • Barcelona – Bogota ( Stopover ) – Sao Paulo ( Cel ) – Johannesburg ( Stopover ) – Kair – Mediolan 100 000 mil + 1200 PLN

wykorzystanie mil

W kolejnym wpisie opisze efektywne trasy poza Europą. Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości piszcie w komentarzach lub na email : kontakt@lojalnypasazer.pl 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Lufthansa Miles and More – Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy"

Powiadom o
avatar
Konrad
Gość

Szacunek za ten post ! Nie wpadłem na to że można lecieć do Nowej Zelandii przez Am. Północną, da się to wogóle kupić ? Sprawdzałeś może ?

Wasyl
Gość

Świetny post, zresztą jak cała reszta z serii o A*. Możesz napisać na jak długo można zrobić takiego stopovera?

piotr
Gość

Barcelona – Bogota ( Stop ) – Quito – Baltra Island ( Cel 1), ( Cel 2 ) San Cristóbal Island – Quito ( Stop ) – Bogota – Barcelona 80 000 mil + 105 euro , Z WYSPY NA WYSPE tanio?

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>