Porady

Hotele – błędy cenowe i ich obsługa

Tomek Gunia

Czasami w systemach rezerwacyjnych Hoteli zdarzają się błędy cenowe, wynikające często z ludzkiej pomyłki. Dzięki nim np. mogłem spędzić noc w 5* Hotelu w Dubaju za 69 PLN (normalna cena 499 PLN za pokój).

Błąd cenowy łatwo rozpoznać. Przykład błędu znalezionego na Hotelscombined:

błędy cenowe

Jak widać na powyższym przykładzie, różnica ceny pomiędzy najtańszą ofertą, a pozostałymi przekracza 80%. Co jest ewidentnym błędem cenowym .

Jak szukać błędów cenowych ? 

Wchodzimy na jedną z multi – wyszukiwarek hotelowych : 

Wpisujemy miejsce do którego się wybieramy. W przypadku np. Trivago mamy możliwość wyboru kraju / województwa / miasta co czasami bardzo pomaga. Trzeba pamiętać, że liczba wyników jest ograniczona, a więc im mniejszy teren jaki wybierzemy tym większa szansa na to, iż taki błąd znajdziemy. 

t34t34t3

Przy cenach, Trivago podaje nam procent zniżki – trzeba na to szczególnie uważać, ponieważ wylicza go na podstawie ofert od różnych pośredników ( niektórzy z nich mają zawyżone ceny danego Hotelu). Zdarza się również tak, że po przejściu na stronę rezerwacji pojawia się nam inny hotel.  Jak widać na poniższym przykładzie po przejściu na stronę booking zamiast 5* Hotelu pojawił się 3* hotel. 

heeheh

Po lewej stronie możemy sobie założyć filtr na ocenę hotelu / kategorię inne by dokładnie sprecyzować wyniki poszukiwań. Nic innego nie pozostaje jak szukanie data po dacie i obserwacja czy przypadkiem nie pojawi się gdzieś „-75%”.

rthrt4

Czy zatem warto rezerwować takie pokoje ?  

Moim zdaniem tak, jeśli Hotel daje możliwość darmowej rezygnacji, niczym nie ryzykujemy, a jak się uda mamy dużą satysfakcję z noclegu w cenie 85% niższej niż normalnie. W przypadku hotelów sieciowych takich jak: IHG, Hilton czy Club Carson, jeśli nasza rezerwacja zostanie anulowana możemy powalczyć o dodatkowe punkty do ich programów – ale trzeba być nieustępliwym. 

Postępowanie z rezerwacjami błędów cenowych:

1. Podstawowa zasada: Nie dzwoń nigdzie !! Dotyczy to błędów cenowych biletów lotniczych czy Hotelowych. Każdy chce się upewnić czy jego rezerwacja jest ważna, jednak telefon do pośrednika lub Hotelu w 99% zabija „błąd” i powoduje znaczny wzrost prawdopodobieństwa odwołania Waszej rezerwacji.

2. Rezerwuj gdy jest prawdopodobieństwo, że skorzystasz z tego noclegu. Zwiększona ilość rezerwacji sprzyja wykryciu błędu, a co za tym idzie przestanie działać. Nie bądź egoistą, niech ludzie, którzy naprawdę mogą skorzystać z noclegu skorzystają.

3. Nie kupuj od razu lotu i nie czyń żadnych wydatków pod nocleg z błędu hotelowego, chyba, że zakładasz, iż tam i tak chcesz lecieć / jechać. Powód prozaiczny: Możliwość anulowania rezerwacji. Nie ma nigdzie zdefiniowanego czasu kiedy może to nastąpić. Z reguły anulacje przychodzą do 14 dni od daty rezerwacji. Zdarzają się wyjątki i anulacja może przyjść na dzień lub dwa przed przyjazdem. Zawsze bierz to pod uwagę planując wyjazd.

4. Jakie są szanse na uznanie rezerwacji ?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od podejścia pośrednika i Hotelu do tematu.  Czasami liczy się podejście samego Hotelu. Głośnym błędem cenowym był Hilton w Kijowe, który można było kupić poprzez Agode (pośrednik hotelowy) za 69 zł (-80% normalnej ceny). Pośrednik odwołał wszystkie rezerwację, jednak po reklamacjach ludzi bezpośrednio w Hiltonie, zaczęto uznawać rezerwację w takiej cenie. Kolejnym przykładem może być Sheraton Jakarta, który początkowo anulował zakupione pokoje w błędnej cenie 89 PLN ( normalna cena 499 PLN ), ale po krótkiej wymianie maili zaakceptowali niższą cenę. Jednym słowem warto próbować. 

5. Co zrobić, gdy wasza rezerwacja zostanie odwołana ?

Podejść do sprawy spokojnie i bez nerwów. Jeśli przyjdzie mail z anulacją rezerwacji jedyną rzeczą, którą można zrobić jest odpisanie np. Booking.com i powołanie się na ich regulamin sprzedaży, który mówi:  „Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji.” oraz „Każdy obiekt przez cały czas pozostaje odpowiedzialny za dokładność, kompleksowość i poprawność (opisowych) informacji (włącznie z cenami i dostępnością) wyświetlanych na naszej stronie.” W treści maila napisać że, oczekujemy iż Hotel wywiąże się z umowy zawartej pomiędzy nami, a Hotelem. Odpowiedzią na naszego maila może być propozycja zniżki na Hotel, wtedy już indywidualnie należy podejść do tematu czy nam się to opłaca czy nie. 

Podstawowa zasada : Jeśli jesteś osobą która lubi spokój i nie lubi niepewności : Błędy cenowe nie są dla Ciebie !

Jeśli jesteś osobą lubiącą dreszczyk emocji i noclegi w 5*Hotelach za 10 zł : Błędy cenowe są dla Ciebie !


Czekam na Wasze sugestie tematów, którymi chwielibyście abym się zajął podczas kolejnych wpisów na blogu. Piszecie tomek@lojalnypasazer.pl, albo w komentarzach pod wpisami. Jeśli macie jakieś pytanie lub sugestię zapraszam do korespondencji !


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Hotele – błędy cenowe i ich obsługa"

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Sebastian
Gość

Hej Tomasz.
Dzięki. Dobry wpis dotyczący błędów hotelowych. Jeśli wiesz to napisz proszę mi w 2-3 zdaniach jak działa taka wyszukiwarka błędów hotelowych Dawida Dudka. Stworzył pewne narzędzie i nie rozumiem czym różni się od zwykłego wyszukiwania na stronie booking.com.
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.
Czytelnik Lojalnego Pasażera. 🙂

Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>