Programy Lojalnościowe

Lufthansa Miles and More – Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws )

Tomek
Autor: Tomek

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Maksymalna ilość segmentów podróży. 

Lufthansa wprowadziła ograniczenie w postaci maksymalnej ilości połączeń w ramach jednego biletu nagrody: 

  • Jeden region –  maksymalnie 2 loty w jedną stronę (4 w dwie)
  • Dwa regiony – maksymalnie 3 loty w jedną stronę (6 w dwie)
  • Trzy regiony – maksymalnie 4 loty w jedną stronę (8 w dwie)

Podział regionów w programie możemy znaleźć TU

Czyli np. lecąc z Warszawy do Madrytu Lufthansą mamy 2 segmenty :

Lufthansa

W zasadzie w 90% to nie będzie stanowiło problemu. Jednak trzeba o tym pamiętać podróżując do mniejszych miast w innych regionach gdzie będziemy zmuszeni na przesiadkę. Np. gdyśmy się chcieli wybrać z Krakowa na wyspę Miyako w Japonii nie będziemy w stanie zmieścić się w 3 lotach w 1 stronę, ponieważ nie ma bezpośredniego lotu pomiędzy np. Tokio o MMY ( jak wiemy 1 stycznia LOT rozpocznie latać do Tokio, wówczas gdy opuścimy segment KRK – WAW, taka podróż z WAW będzie mogła być zakupiona za mile ). Trasa wygląda tak : KRK – FRA – NRT – OKA – MMY – czyli o 1 segment za dużo. 

 Lufthansa

Stopovery i Open Jaws 

Stopover – czyli przerwa w podróży powyżej 24 h. Czyli np. lecąc na Okinawę zatrzymamy się w Tokio by je zwiedzić po drodze. 

Open Jaws – to lot w którym wracamy inną trasą niż dotarliśmy do danego regionu. Np. lecimy do Tokio z Warszawy, a wracamy z Osaki z powrotem. 

Zasady w Miles and More:

  • Dozwolone są 2 stopovery i 2 Open Jaws tylko przy podróżach w dwie strony.
  • Możemy zrobić stopover tylko i wyłącznie przy podróżach pomiędzy co najmniej 2 regionami.
  • Jeden stopover jest dozwolony w 1 stronę. 
  • Stopover nie jest dozwolony w regionie z którego wylatujemy. 

Przykłady: 

Stopovera nie możemy zrobić lecąc w jedną stronę. Podróż musi się odbywać pomiędzy co najmniej 2 regionami, a więc np. pomiędzy Europą a Bliskim Wschodem. Nie jest możliwy np. pomiędzy USA a Kanadą – to ten sam region. 

Możemy lecąc do San Francisco zrobić stopover w Nowym Jorku. 

Lufthansa

Nie możemy zrobić stopa w Europie z której wylatujemy. 

Możemy zrobić 1 stopover w 1 stronę. A więc lecąc do San Francisco zatrzymamy się w Nowym Jorku, a w drodze powrotnej w Houston. Nie możemy się zatrzymać we FRA ponieważ jest w regionie skąd wylatujemy . 

qwdqwdqwd

Rezerwacja Stopoverów : 

Stopovery możemy zarezerwować tylko i wyłącznie dzwoniąc na infolinię Miles and More. W przypadku linii należących do programu możemy wcześniej sprawdzić dostępność lotów na stronie Miles and More – wybierając podróże w 1 stronę oraz daty każdego z segmentów które chcemy zarezerwować. W przypadku pozostałych dostępność wiarygodnie sprawdzimy tylko na infolinii. 

Open Jaws 

Sprawdza się idealnie wraz z połączeniem stopoverów. Możemy np. polecieć do Seulu po drodze zwiedzając Pekin, a wrócić z Taipei przez Hongkong w kórym możemy się zatrzymać i wrócić z powrotem. Całość milowo będzie kosztować tyle samo jakbyśmy polecieli z Warszawy do Pekinu w dwie strony czyli 80 000 mil. 

Miles and More

Trzy Regiony:

Gdy trasa przebiega przez 3 regiony wówczas taki bilet kosztuje 100 000 mil. Np. chcąc lecieć na Fiji ( czyli do regionu Australia, Nowa Zelandia, Oceania ) zawsze musimy przelecieć przez Azję południową czy Daleki Wschód – nie ma lotów bezpośrednich Europa – Australia. Daje nam to jednak szerokie możliwości konfigurowania ciekawej trasy. Jak poprzednio obowiązuje zasada 1 stopover w 1 stronę. Możemy zatem lecąc na Fiji zwiedzić Nową Zelandię korzystając ze stopa w Auckland, a wracać z Rarotongi zobaczyć Tokio 

Dodam tylko iż np. taki bilet kosztuje normalnie powyżej 14 000 PLN w klasie ekonomicznej 😉 – to się nazywa efektywne wykorzystanie mil. 

Ciekawe trasy:

Nowy Jork – Montego Bay ( STOP ) – Panama City ( miejsce docelowe ) – St. Maarten ( Stop ) – Nowy Jork – za taką trasę zapłacimy 35 000 mil. Am. Środkowa i Karaiby to ten sam region a więc możemy zrobić stopovery w obie strony wylatując z Nowego Jorku. 

 Miles and More

Warszawa – Sao Paulo ( Stopover ) – Buenos Aires ( miejsce docelowe ) – Bogota ( Stopover ) – Warszawa 80 000 mil

Lufthansa

Warszawa – Malediwy ( Stopover ) – Thiruvananthapuram ( Cel ) – Delhi ( Stopover ) – Warszawa 60 000 mil

Lufthansa

W kolejnym wpisie przedstawię jak wyglądają podatki do biletów nagród – czyli które linie wybierać i skąd latać by płacić jak najmniej. 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Lufthansa Miles and More – Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws )"

Powiadom o
avatar
Marcin
Gość

Man pytanie, bo w tym przykladzie o 3 regionach mi coś nie pasuje, wylatujemy ze Europy (1 region) lecimy z przesiadką w Pekinie (2 region) i ładujemy w Nowej Zelandi 3 region, wracamy przez Tajlandię (4 region), nie powinno być max 3 regiony?

Bartosz
Gość

BKK i PEK to chyba ten sam region (Azja)

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>