Programy Lojalnościowe

Lufthansa Miles and More – Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych

Tomek Gunia

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Opłata paliwowa YQ / YR

Na cenę każdego biletu składają się 3 czynniki: 

  1. Base Fare – czyli cena biletu, w przypadku programów milowych to właśnie za nią płacimy milami. 
  2. Opłata paliwowa YQ / YR.
  3. Pozostałe podatki rządowe i lotniskowe.

Zatem Podatki i opłaty które płacimy kupując bilet nagrodę zawierają ostatnie 2 punkty i od nich zależy wielkość dopłat. Zasadniczą część pochłania właśnie opłata paliwowa, która w skrajnych przypadkach może wynosić 800 $ za bilet w dwie strony. 

Przykład poniżej pokazuje lot na trasie Warszawa – Nowy Jork liniami Lufthansy. 

wfwefewf

Dokładną rozpiskę podatków możemy podglądnąć np. na matrix.itasoftware.com

Miles

Na nasze szczęście nasz narodowy przewoźnik LOT ma o połowę mniejsze podatki.

fwef333wg

Pomimo tego iż na ITA opłaty paliwowe są wyższe niż w przypadku Lufthansy. 

wefewfwe

Dlaczego tak się dzieje ? 

Linie lotnicze z małymi podatkami

Jest grupa linii lotniczych, które w programie Miles & More nie mają opłaty paliwowej bądź ta opłata jest znacznie zredukowana. 

Linia LotniczaPrzykładowa trasa w dwie stronyOpłata Paliwowa YQ
Air ChinaNowy Jork – Pekin10$
Air New Zealand Szanghaj – Auckland30$
AviancaBarcelona – Bogota0$
LOTWarszawa – Nowy Jork120$
TACANowy Jork – Mexico0$
United loty w Am. Pn. i Am. Pd.Los Angeles – Sao Paulo0$

Jak widać w powyżej tabeli na przykładzie LOTu same opłaty YQ kosztują 120$ – 452 PLN, a cena sumy podatków 599 PLN. W przypadku pozostałych linii wygląda to podobnie. Podane wartości YQ powyżej są orientacyjne. Podam przykład trasy Air New Zealand – dzwoniłem na infolinię programu chcąc kupić lot YVR – AKL, powiedziano mi iż podatki do tego lotu wyniosą 17,5$ 😉 – a więc zdecydowanie mniej. 

Air China 

Ta linia w taryfie pomiędzy USA a Azją ma YQ i YR jednocześnie. Jednak do opłacenia w programie jest tylko YQ bez YR. Trudno powiedzieć czy to błąd czy nie, ale faktem jest to, iż kupując bilet z Nowego Jorku do Hongkongu zapłacimy 15 PLN opłaty paliwowej. 

eeheherh

Ta niższa stawka obejmuje również loty z Hawajów.
wefwefwef

Air New Zealand

Stosunkowa mała dostępność lotów, szczególnie na trasie HNL – AKL, czy AKL – PPT / RAR – ale można je znaleźć ze sporym wyprzedzeniem. 

Linie w kolorze turkusowym to loty NZ

wefwefwef

Avianca i TACA

Duża dostępność lotów. Lata z Barcelony i Madrytu do Bogoty – to najtańsza opcja dostanie się do Am. Południowej ( w tym Galapagos ) i Środkowej z Europy. 

hth4h

TACA

Dzięki wspólnym lotniskom możemy tanio dostań się do np. do La Paz z Europy korzystając z Avianca oraz Taca. 

wefwfwefwe

LOT

Trasy międzykontynentalne lepiej rezerwować z wyprzedzeniem. Podatki w LO są najmniejsze ze wszystkich linii w *A na trasach Europa – USA / Kanada oraz Europa – Azja. 

ergergerg

United

Bardzo duża dostępność biletów w Ameryce Północnej jak i na trasach do Am. Południowej. Siatka połączeń jest również imponująca. 

egergg

Tutaj przygotowałem tabele przedstawiającą wszystkie linie – kolorem zielonym zaznaczyłem linie które mają najmniejsze opłaty paliwowe, żółtym średnie a nie zaznaczone są linie które mają te opłaty najwyższe. Ceny w USD. ITA YQ to rzeczywista opłata paliwowa, a LH YQ to opłata w programie Miles & More. 

wefwef333

Dodatkowe sposoby na zmniejszenie opłat paliwowych. 

Są kraje z których ustawowo nie ma opłat paliwowych: 

  • Brazylia
  • Filipiny 

A więc przy wylocie z tych krajów obojętnie którymi liniami lotniczymi nie zapłacimy YQ. 

Jako przykład niech posłuży lot Lufthansą w Pierwszej Klasie z Sao Paulo do Warszawy – podatki i opłaty na tej trasie to zaledwie 235 PLN :D. Jest to najtańsza opcja przelecenia się Pierwszą Klasą LH. 

wefwef32

Linie Star Alliance które latają do i z Sao Paulo (GRU):

  • Air Canada (do/z US)
  • Air China (do/z Chin via Madyt)
  • Avianca (do/z US)
  • Copa (do/z US)
  • Ethiopian Airlines (do/z Addis Ababa via Lome)
  • Lufthansa (do/z Frankfurt i Monachium)
  • Singapore Airlines (do/z Singapuru via Barcelona)
  • South African (do/z Johannesburga)
  • SWISS (do/z Zurychu)
  • TAP Portugal (do/z Lizbony, Porto)
  • Turkish Airlines (do/z Istanbul)
  • United

Linie Star Alliance które latają do i z Rio de Janeiro (GIG):

  • Air Canada (do/z US)
  • Avianca (do/z US)
  • Copa (do/z US)
  • Lufthansa (do/z Frankfurtu oraz Monachium)
  • SWISS (do/z Zurychu)
  • TAP Portugal (do/z Lizbony, Porto)
  • United

Kolejny przykład to lot Singapore Airlines oraz Thai Airways z Manili do Frankfurtu. Brak YQ.  

qwdqwdqf wefwefw

Warunkiem aby uniknąć YQ jest to, że lecimy do regionu docelowego 1 linią. Czyli nie możemy lecieć np. Manila ( Air China ) – Pekin  – Warszawa  ( LOT ) – wówczas zostanie naliczona opłata paliwowa za odcinek Pekin – Warszawa. 

Hongkong: 

Bardzo dobre miejsce do wylotu – YQ jest 2/3 mniejsze niż np. z Pekinu czy Szanghaju.

wefwefwef

etrehe

A więc korzystając z powyższych informacji, aby uniknąć opłat YQ możemy lecieć do Brazylii Aviancą z Barcelony a wrócić Lufthansą do Warszawy . 

Miles

Do Azji najtaniej dolecimy LOTem do Pekinu lub Tokio ( od stycznia 2016 r. ), a wrócić możemy z Hongkongu lub Filipin. 

Miles


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Lufthansa Miles and More – Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych"

Powiadom o
avatar
Miko
Gość

Rewelacyjna robota – wreszcie ktoś w PL się zabrał za programy lotnicze !

Mam pytanie, potrzebuję się dostać do RPA – jaką drogę wybrać by była najtańsza. W przykładach powyżej nie ma Afryki. Sprawdziłem na infolinii Lufthansę pani powiedziała 60 000 mil + 1710 PLN ! – to prawie tyle co za bilet British Airways z Warszawy. Dzięki za odpowiedź.

Marek
Gość

W przykładzie EWR-PEK-HKG nie przyjdzie nam zapłacić YQ i YR?
YQ rzeczywiście małe, ale YR już spore.

PIOTR
Gość

cos się chyba pozmieniało bo ja za bilet nagrode japonia usa kanada chile mialem tylko 200 zl doplat

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>