Programy Lojalnościowe

Lufthansa Miles and More – upgrade klasy podróży za mile

Tomek Gunia

Jednym ze sposobów na wydanie mil w programie Miles and More jest możliwości poniesienia klasy podróży. Możemy zrobić upgrade naszego biletu do trzech klas: Economy Premium, Business oraz First Class. Czy jest to dobry sposób na wykorzystanie mil Miles and More?  

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Ilość mil potrzebna na lot w 1 stronę:

upgrade

*For flights within Germany, Austria, Poland, Portugal and Switzerland possible only in combination with an intercontinental upgrade. The required miles are already included in the intercontinental upgrade.

  1.  Also applies to Luxair and Condor (each with the more favourable levels).
  2.  No upgrades are possible on especially low offers for flights operated by Lufthansa.
  3.  Only valid on flights operated by Lufthansa; information about the LOT Polish Airlines Premium Economy Class within Europe is available online at miles-and-more.com/Premium-Economy.
  4.  Upgrades with Lufthansa are not pos- sible from booking classes P and Z. With SWISS, upgrades from booking classes P and Z are possible for a surcharge of 20,000 award miles; on Singapore Airlines flights operated with Airbus A380 aircraft, upgrades to Suite Class are not available.
  5.  Upgrades on routes within Europe are also possible from Economy Class (M) to Business Class on flights operated by JP, LG (also from Economy Class Q), LH, LO, LX, OU, OS and SN.
  6.  Only valid on flights operated by Lufthansa (K, L ,T), Brussels Airlines (E, K, L, T) and Austrian Airlines (E, K, L, T) in Europe; not valid for particu- larly low offers on flights operated by Adria Airways, Croatia Airlines and Swiss.
  7.  No upgrades possible for particularly low offers. Only valid on flights operated by LH, LX, OS, OU, SN and JP.
  8.  For members residing in Egypt, Algeria, Israel, Jordan, Lebanon, Libya, Morocco, Syria and Tunisia, whose journey starts in their country of residence, the award levels of the Europe region apply. The available destinations in the respective regions depend on the schedule of Lufthansa and its airline partners valid at the time of the reservation. Mileage levels and connections shown here may not be covered by the current flight schedules of Lufthansa and its airline partners, and may therefore be temporarily unavailable. An upgrade award always applies only to the way of the flight covered by the ticket’s flight coupon. The availability of awards may vary depending on date, season and destination. Individual awards may not be available at certain times. Mileage values shown here may not represent the most favourable flight connection.

Podział regionów:

upgrade

Możemy podwyższyć klasę podróży za mile w takich liniach jak: 

Adria Airways*, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India*, Air New Zealand, All Nippon Airways (ANA), Asiana Airlines, Austrian Airlines Group, Brussels Airlines, Condor*, Croatia Airlines*, EgyptAir, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines*, Lufthansa, Luxair*, SAS Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, SWISS, TAP Portugal, Thai Airways International, Turkish Airlines,  United. Loty muszą być oznaczone numerami początkowymi: JP, AC, AI, A3, BR, CA, ET, MS, NH, NZ, OZ, OS, DE, OU, LO, LH, LG, LX, SK, SN, SQ, TP, TG, TK, UA i ZH.

* oznaczono linie w których nie możemy zrobić tego online. 

Podstawowe zasady podwyższenia klasy podróży:

  • Klasę podróży możemy podwyższyć do 24 godzin przed właściwym lotem.
  • Podwyższenie klasy podróży w ramach nagrody jest możliwe wyłącznie o jedną klasę rezerwacyjną.
  • Podwyższenie klasy podróży na rejsach krajowych w Europie możliwe jest tylko w lotach z przesiadką w połączeniu z podwyższeniem klasy podróży na rejsach interkontynentalnych i jest już wliczone w stawkę milową należną za podwyższenie klasy podróży na rejs interkontynentalny. W pozostałych przypadkach każdy segment lotu wymaga oddzielnej dopłaty milami, czyli np. za lot Warszawa – Frankfurt – Nowy Jork do Biznes Klasy musimy dopłacić 15 000  mil + 50 000 mil = 65 000 mil. 
  • Najlepiej i najszybciej możemy podwyższyć klasę podróży dzwoniąc na infolinię programu Miles and More.  
  • Nie ma możliwości podniesienia klasy podróży do First Class z klasy Biznes przy lotach Singapore Airlines samolotem Airbus A380.  
  • Otrzymamy mile za lot zgodny z klasą w której został on zakupiony (przed podwyższeniem klasy). 
  • Jeśli kupujemy bilet przez pośrednika należy się upewnić czy został on wystawiony w klasie która się kwalifikuje do podwyższenia jej za mile. 

Klasy rezerwacji z których nie jest możliwy upgrade za mile: 

  • Luxair M, Y, K.
    • European flights:
      • Adria Airways (JP) A, E, G, K, L, O, Q, S, V, W
      • Croatia Airlines (OU) A, E, F, J, K, L, T, O, U
      • SWISS (LX) E, K, L
      • Air Dolomiti (EN) E, K, L
      • LOT Polish Airlines (LO) z L, O, U do Premium Economy Class i E, G, H, K, L, O, Q, S, T, U, V, W do Business Class.
      • Brussels Airlines (SN) G, N
    • Intercontinental flights:
      • LOT Polish Airlines (LO) z L, O, U do Premium Economy Class i E, G, H, K, L, M, O, Q, S, T, U, V, W do Business Class.
      • SWISS (LX) E, K, L, T
      • Austrian Airlines (OS) E, L, K, T
      • Lufthansa (LH) K, L, N, P, T, Z
      • Brussels Airlines (SN) E, G, K, L, N, T
  • Podwyższenie klasy podróży jest możliwe w liniach: Air Canada (AC), Aegean Airlines (A3), Air China (CA), Air India (AI), Air New Zealand (NZ), ANA (NH), Asiana Airlines (OZ), EgyptAir (MS), Ethiopian Airlines (ET), EVA Air (BR), SAS Scandinavian Airlines (SK), Singapore Airlines (SQ), TAP Portugal (TP), Thai Airways International (TG), Turkish Airlines (TK) and United (UA) z klasy ekonomicznej Y i B.
  • Dodatkowo mamy możliwość podwyższenia klasy dla : EVA Air K, Air China W, Ethiopian Airlines G i S, ANA E, Air New Zealand O i U, Shenzhen Airlines M i H.
  • Jeśli dostępne są miejsca w pierwszej klasie możemy podwyższyć klasę podróży z Biznes klasy C, D i J. Dodatkowo w przypadku Singapore Airlines J i Z, oraz ANA  i United z klasy J.

Przykład: 

Lufthansa: trasa Frankfurt – Los Angeles w dwie strony: 

  • Koszt trasy za gotówkę w klasie ekonomicznej (w klasie w której możemy zrobić upgrade): 3047 Euro. Dodatkowo za ten lot wpłynie na nasze konto milowe 11 580 mil. 
  • Koszt trasy za gotówkę w klasie biznes: 

5h4h5h5h

  • Ilość potrzebnych mil do podniesienia klasy podróży w dwie strony: 100 000 mil 
  • Ilość mil potrzebnych na zakup tej trasy za mile Miles and More w standardowej ofercie: 105 000 + 1938 PLN. (Dodatkowo w tej cenie mamy lot z Polski w Biznes klasie do FRA czy MUC oraz możemy dołożyć 1 segment podróży w USA i zrobić darmowy stop w każdą stronę). 

Jak sami widzicie – podwyższenie klasy podróży w przypadku tego lotu jest nieopłacalne. Dodatkowo warto pamiętać, że linie Lufthansa często organizują promocje milowe na loty w klasach premium. Możemy dzięki nim kupić lot na trasie Polska – USA za 55 000 mil w dwie strony. 

Jeśli porównamy standardowe stawki milowe na poszczególnych trasach ze stawkami obowiązującymi przy podwyższeniu klas podróży zobaczymy, że nie ma większej różnicy (zakładając, że nie mamy biletów w klasie Y oraz B jak również G). 

Dla kogo ta oferta będzie dobra ? 

Widzę zastosowanie tej ofert dla osób, które podróżują służbowo w klasach premium. Mogą oni zrobić sobie upgrade za mile do First Class na pojedynczych odcinkach. Wówczas realne oszczędności milowe są znaczne (40-60%). Zdarzają się również, różnego rodzaju dobre stawki promocyjne w wyższych klasach podróży z których upgrade jest możliwy. Zdecydowanie korzystnie wypadają loty liniami ANA – głównie ze względu na bardzo drogie bilety w Pierwszej klasie. W pozostałych przypadkach nie widzę większego zastosowania tych stawek milowych – są inne ciekawsze możliwości wykorzystania mil Miles and More. 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

10 komentarzy do "Lufthansa Miles and More – upgrade klasy podróży za mile"

Powiadom o
avatar
Aga
Gość
probowalam podwyzszyc klase podrozy z Premium economy Flex do biznes-i okazalo sie ze to wcale nie jest takie latwe. Po przeczytaniu instrukcji na stronie miles-and-more wydaje sie ze ze od podwyzszenia klasy dzieli Cie tylko jeden klik. Tymczasem prawda jest taka ze usluga nie jest gwarantowana i trzeba zadzwonic do biura Miles-and More. Oni kontaktuja sie z liniami lotniczymi (w moim przypadku Lufthansa) i wrzucaja Cie na tzw liste oczekujacych…decyzja o zaakceptowaniu upgradu moze nawet pojawic sie w dzien wylotu…reasumujac zeby wogole mozna bylo liczyc na rozpoczecie procedury podwyzsznia klasy trzeba kupic bilet w specjalnej taryfie (w moim przypadku podwyzszylo… Czytaj więcej »
Jakub
Gość

A czy przy podnoszeniu klasy podróży za mile jedyny koszt tej operacji to mile lotnicze czy trzeba jeszcze wnieść jakieś opłaty dodatkowe jak przy kupnie całego biletu?

Joanna
Gość

Ja mam pytanie dotyczace wspomnianych w artykule klas rezerwacji. Gdzie moge znalesc informacje jaka literka jest przypisana do mojego biletu?
Zaznacze, ze lece LOTem do Seoulu.

Lech
Gość

Wejdz na http://www.austrian.com – – > „Moja rezerwacja”, podaj kod rezerwacji i nazwisko. Powinnaś otrzymać info o klasie rezerwacyjnej. Na bilecie często widnieje „Y”, ale nie jest to prawdą, gdyż system to „Y” przypisuje z automatu.

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>