Programy Lojalnościowe

Lufthansa Miles and More – Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą

Tomek Gunia

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Kolejne zestawienie ciekawy tras za mile. Przypomnę, że dla mnie trasa na którą warto wydać mile to taka, za którą normalnie zapłacimy co najmniej dwa razy tyle co za podatki i dopłaty do mil.

Ameryka Północna i Południowa 

Loty wewnątrz USA ( bez Hawajów )  kosztują 12 500 mil w jedną stronę. Przy lotach liniami United nie ma opłat paliwowych w Miles and More. W obrębie 1 regionu możemy mieć maksymalnie 2 segmenty podróży – nie możemy robić stopoverów. 

  • Nowy Jork – Chicago – Anchorage 12 500 mil + 5,6$ 

wefwgw

Loty w biznes klasie po USA kosztuję 17 500 mil w jedną stronę. Jak poprzednio pisałem United operuje samolotami szerokokadłubowymi Boeingami 787 oraz 777 np. na trasach IAH – SFO, IAH – DEN. 

  • Anchorage – Chicago – Fort Lauderdale 17 500 mil + 5,6$ Biznes klasa w jedną stronę

ergehe

Am. Północna – Am. Środkowa i Karaiby.  

TACA oraz United nie naliczają opłat paliwowych na tych trasach. Jest to podróż przez 2 regiony a więc możemy mieć 3 segmenty lotu w każdą stronę, oraz 1 stopover (jeśli zakupimy podróż w dwie strony). 

aviancataca-na-ca-route-map (1)

  • Nowy Jork – Cancun ( Stopover ) – Panama City ( Cel ) – San Salvador ( Stopover ) – Nowy Jork 35000 mil + 60 $

wwfwf

  • Chicago – Saint Marten ( Stopover ) – Panama City ( Cel ) – Montego Bay ( Stopover ) – Nowy Jork 35 000 mil + 80 $ 

wefwfwg

Am. Północna – Am. Południowa 

Tak jak wyżej : TACA oraz United nie naliczają opłat paliwowych na tych trasach. Jest to podróż przez 2 regiony a więc możemy mieć 3 segmenty lotu w każdą stronę, oraz 1 stopover ( jeśli zakupimy podróż w dwie strony ). 

  • Nowy Jork – Lima ( Stopover ) – Santiago de Chile ( Cel 1 ), ( Cel 2 ) Buenos Aires – Bogota ( Stopover ) – Nowy Jork 60 000 mil  + 40$

wfwfwg

Jest jeszcze jedna bardzo ciekawa trasa. Standardowy lot który opisywałem w poprzedniej części Brazylia – Europa Pierwszą klasą Lufthansy kosztuje 105 000 mil + 263 PLN. Dla osób którym ta trasa będzie nie wystarczająca – za dopłatą 45 000 mil możemy przedłużyć podróż pierwszą klasy Lufthansy o odcinek Frankfurt – Tokio. 

  • Sao Paulo – Frankfurt – Tokio 145 000 mil + 266 PLN 

nhrthjrj

Am. Północna – Hawaje 

Region Hawaje jest wydzielone z Am. Północnej. Stawka milowa to 20 000 mil w 1 stronę. Nie ma technicznej możliwości zrobienia stopa podczas podróży w dwie strony – ponieważ linie United nie latają pomiędzy wyspami na Hawajach. 

  • Nowy Jork – Honolulu 20 000 mil + 6 $ w jedną stronę 

efwfwgw

Hawaje – Australia, Nowa Zelandia, Oceania 

Jedna z ciekawszych opcji na wykorzystanie mil – przynajmniej tak się może wydawać. Stawka milowa pomiędzy Hawajami a Australią to tylko 20 000 mil w 1 stronę. W teorii na trasie Honolulu – Auckland lata Air New Zeland – ale zakup tego biletu jest prawie nie możliwy, z powodu braku dostępności. Więc pozostaje 1 droga, którą da się kupić: Honolulu – Guam, ale jest to średnio opłacane ze względu na wysokie podatki. 

Hawaje – Daleki Wschód

Bardzo ciekawe połączanie szczególnie podczas składania RTW. Na tej trasie Air China nie ma opłat paliwowych. 

Mapa lotów Air China w tym regionie :

ehehehe4

  • Honolulu – Pekin – Seul 20 000 mil + 34 $ w jedną stronę.

wefwfAmeryka Północna – Daleki Wschód 

Na tej trasie bezkonkurencyjna jest Air China, która jak już wspominałem wcześniej nie ma opłat paliwowych. 

  • Nowy Jork – Pekin – Okinawa 40 000 mil + 32$ 

wefwgw

Tutaj mała ciekawostka, jak widzicie lot z USA – Hawaje kosztuje 20 000 mil i lot z Hawajów na Daleki Wschód również 20 000 mil. Więc zakładając, że lecimy w 1 stronę możemy zrobić darmowego stopa na Hawajach kupując 2 oddzielne bilety 😉 

  • NYC – HNL 20 000 mil + 6 $ + HNL – PEK – OKA 20 000 mil + 32 $ = 40 000 mil + 38 $

wefwgww

Bardzo atrakcyjnie przedstawia się podróż Singapore Airlines w biznes klasie Airbusem A380. Obsługuje on trasę Los Angeles – Tokio. Pozostałe trasy czyli San Francisco – Seul / Hongkong obsługują Boeingi 777. 

  • Los Angeles – Tokio 67 000 mil + 105 $ w jedną stronę Biznes Klasa. 

Business-Class-in-Air-Singapore

Ameryka Północna – Australia, Nowa Zelandia, Oceania

Air New Zealand nie ma opłat paliwowych. Z dostępnością biletów na trasach z Am. Północnej do Auckland bywają problemy, ale da się kupić. 

Siatka połączeń New Zealand : 

rwegegeh

  • San Francisco – Auckland – Perth / Fiji / Sydney i inne 40 000 mil + 23 $ za lot w 1 stronę. 

wefwefwg

Daleki Wschód 

Tutaj na uwagę zasługują loty po Japonii ANA – mają opłaty do mil symboliczne około 3 $. 

  • Tokio – Ishigaki 12 500 mil + 9 PLN

wwgwg

  • Seul – Koror Palau 20 000 mil + 10$ w jedną stronę, lot realizowany przez Asiana Airlines

wefwgw

Daleki Wschód – Australia, Nowa Zelandia, Oceania

Tutaj szeroki wachlarz możliwości oferuje Air New Zealand. 

  • Szanghaj – Auckland ( Stopover ) – Tahiti – Auckland ( Stopover ) – Szanghaj 60 000 mil + 120$.

htrhrthrh

  • Szanghaj – Auckland ( Stopover ) – Tahiti – Auckland ( Stopover ) – 105 000 mil + 120 $ Biznes Klasa Boeing 787.

Air-New-Zealand-Boeing-787-Dreamliner-Business-Premier-Class-Lie-Flat-Bed-Lady-Sleeping

  • Tokio – Auckland – Buenos Aires 50 000 mil + 220 PLN w jedną stronę 

rgregeh

Australia, Nowa Zelandia, Ocenia 

W skład regionu wchodzą m.in: Australia (razem z Tasmanią ), Cook Islands, Fiji, Guam, Mariana Islands, Micronesia, New Caledonia, Nowa Zealandia, Norfolk Islands, Papua New Guinea, Samoa, Tahiti (incl. French Polynesia), Tonga. Jeden z ciekawszych regionów w którym możemy użyć mil Miles & More. Air New Zealand  obsługuje wszystkie połączania – brak opłat paliwowych. Maksymalnie 2 segmenty podróży – bilet w 1 regionie. 

Klasa Ekonomiczna : 15 000 mil w jedną stronę

Klasa Biznes : 27 500 mil w jedną stronę. 

  • Perth – Auckland – Tahiti 15 000 mil  + 220 PLN w jedną stronę. 

rthrhr

  • Perth – Auckland – Vanuatu 27 500 mil + 220 PLN Klasa Biznes w jedną stronę. 

Miles and more

Południowo – Wschodnia Azja 

W tym regionem miastem startu dla większości lotów będzie Manila – brak opłat paliwowych. Jedną z najciekawszych tras jest przelot na Palau. 

  • Manila – Palau 15 000 mil + 44 PLN w jedną stronę 

Miles and more

Południowo – Wschodnia Azja – Australia, Nowa Zelandia, Oceania 

Z Manili w ten region możemy dotrzeć Singapore Airlines oraz Thai Airways. 

  • Manila – Singapore – Christchurch 30 000 mil + 200 PLN w jedną stronę. 

wykorzystanie mil

wykorzystanie mil

Myślę, że pokazałem większość ciekawy połączeń na wykorzystanie mil w programie Miles and more. Jeśli znacie jeszcze jakieś trasy z małymi dopłatami dajcie znać – uzupełnię wpis. Dałem Wam przykłady jak można w sposób efektywny wykorzystać mile. Nie zawsze opłaca się kupować za mile np. dolot z Europy do Azji czy Am. Północnej. Nie raz warto się zastanowić czy nie lepiej te same mile spożytkować w ciekawszy sposób. Polecam szczególnie Palau czy wyspy w Oceanii gdzie dolot kosztuje bardzo dużo. Dodając do tego wszystkie tanie linie których jest masa w Azji / Australii / Nowa Zelandii, możemy za nie wielkie pieniądze zorganizować sobie nie zapomnianą podróż. Postaram się jeszcze dodatkowo przygotować w przyszłym tygodniu propozycję podróży dookoła świata za mile Miles & More – ale tutaj zaznaczam, że będę się głównie opierał na powyższych połączeniach. 

Czekam również na Wasze sugestie tematów, którymi chwielibyście abym się zajął podczas kolejnych wpisów na blogu. Piszecie tomek@lojalnypasazer.pl, albo w komentarzach pod wpisami. Dziękuje za wiadomości, które od Was otrzymałem – głównie z słowami podziękowania za tematykę bloga, są one dla mnie bardzo cenne. Jeśli macie jakieś pytanie lub sugestię zapraszam do korespondencji !


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

40 komentarzy do "Lufthansa Miles and More – Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą"

Powiadom o
avatar
Karol
Gość

Rewelacyjna robota ! – najciekawsza jak dla mnie to ta trasa z Sao Paulo do Tokio Firstem 😀

Co do tematu to możesz napisać np. który program lojalnościowy wybrać w sojuszu Star Alliance i One World – nie jest to takie oczwysite bo np. miles and more mało płaci za najniższe klasy.

Tomek
Gość

cześć Tomku. Mam do wykorzystania 200 000 mil dla 2 osób na 10 rocznicę ślubu i powiedzmy 9 dni. Nie jest powiedziane, że trzeba to od razu wykorzystać, ale myślałem, że warto by było przeznaczyć 3 dni na zwiedzanie i 4 na odpoczynek na plaży. Co istotne: raczej orient (Azja bądż Ameryka Łacińska) niż kraje bogate – ze względu na koszt pobytu na miejscu. Pomożesz coś wybrać z najniższymi opłatami lotniskowymi?

pozdr Tomek

Paweł
Gość

Mega. Dzięki za obszerny przewodnik. Dla mnie b.dobry news to trasa z PER przez AKL do Polinezji 🙂

Rafał
Gość

Są w ogóle bilety na trasie Perth – Auckland – Tahiti? Ja szukając przez ANA nie znajduję dosłownie ani jednej daty:(

Krzysiek
Gość

Tomku w planie WAW-NRT-AKL-PPT-AKL-NRT-WAW. Przelot do Tokyo np. LOT w normalnym bilecie, potem Air New Zealand za mile ze stopover w Auckland. Mam aktualnie ponad 120 tys mil w M&M. Jest lepsza trasa gdzie przy zbliżonym całkowitym budżecie na bilety i opłaty oraz wykorzystaniu całości mil będzie taniej lub dolot w podwyższonej klasie?

Krzysiek
Gość

Zapomniałem dodać że podróżują 2 osoby.

Krzysiek
Gość

Tomku bardzo dziękuję, profil na ANA już założony 🙂

pasazer
Gość

a loty tylko po ameryce poludniowej jakies przydklady ile mil jakie doplaty gdzie szukac kupno przez tel tylko?

Bartek
Gość
cześć Tomek, mam dwa pytania: 1) szukam na różnych interesujących mnie trasach (np. GRU-BCN-SIN) miejsc w C w SQ ale niestety takowych brak. Wyszukiwarka Krisflyer pokazuje je, ale już na call center M&M widzą tylko w Y, a awardfinder, czy strona Lifemiles, albo United, nie widzą nawet Y. Masz jakiś patent na skuteczne szukanie miejsc w biznesie w SQ, które można zarezerwować za mile M&M? 2) czy proponowana przez Ciebie trasa NH z BRU do NRT (i dalej) wynika z faktu, że ANA lata na tej trasie B787? Pytam, bo bardziej pasuje mi wylot z FRA, a tam kursuje (w… Czytaj więcej »
Bartek
Gość

albo może chodzi o dopłaty… Czyżby z BRU była znacznie niższe, niż z FRA?

Rafal
Gość
Witam serdecznie😃 Kilka dni temu znalazlem Twoja strone lojalnypasazer.pl i jestem pod wrazeniem tylu fajnych informacji👍 aczkolwiek troszke sie pogubilem w tym wszystkim Od kilku lat jestem posiadaczem kary miles&more staram zbierac mile na przelotach a latam dwa razy w roku na trasie KTW-ORD i czasami male lokalne wicieczki czarterami i jak do tej pory uzbieralem tylko 17500 mil ( czesc przepadla bo terminy gonily 😔 ) Co robie zle ? Zawsze kupuje najtansze bilety w klasie ekonomiczej raz zrobilem podwyzszenie klasy na premium raz dostalem biznes za free na odcinku Polska-Niemcy ale chyba kupujac drozsze bilety dostaje wiecej mil… Czytaj więcej »
pasazer
Gość

jakimi liniami jest realizowany Tokio – Auckland – Buenos Aires 50 000 mil + 220 PLN w jedną stronę
nic mi nie znajduje tylko z przesiadka w Auckland

Michał
Gość
Cześć, trafiłem na Twoją stronę pod koniec ubiegłego roku i wciąż nie mogę dojść do siebie. Świetna, niezwykle przydatna robota, chylę czoła! Ciułam sobie mile w M&M od 2008 roku, dobiłem właśnie ok. 42 tys., a dzięki Tobie i rezerwacji hotelu na weekend szykuję się na 50 tys. wiosną. Aż mnie nosi 🙂 No właśnie… Dzisiaj wystartowała promocja Qatar Airways i w całkiem atrakcyjnej cenie (ok. 1150 zł) można polecieć z Warszawy do Szanghaju, o którym myślę tylko jako o ciekawym, ale krótkim przystanku do Australii. Kusi mnie, żeby te moje mile wydać na lot do Sydney / Melbourne i… Czytaj więcej »
wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>