Programy Lojalnościowe

Miles and More: nowa trasa LOT z rekordowo małymi dopłatami do mil.

Tomek Gunia

Jak zapewne wiecie od października jest dostępna nowa trasa LOT – bezpośrednie połączenie z Seulem. Poza tym, że jest ono bezpośrednie ma jeszcze jedną dużą zaletę – małe dopłaty do mil. Za lot w obydwie strony podatki do mil wynoszą zaledwie 316 PLN ! Dzięki uruchomieniu tej trasy pojawia się dla nas kilka ciekawych tras z małymi dopłatami, które pokaże w tym wpisie. 

Warszawa – Seul – Warszawa 80 000 mil + 158 PLN w klasie ekonomicznej. Póki co nie mogłem znaleźć dostępności w klasie Biznes – być może pojawi się ona z czasem. Jak widzicie dopłata do mil jest prawie dwukrotnie mniejsza niż np. do lotu Warszawa – Tokio i co najciekawsze obecnie bardziej opłaca się lecieć do Tokio przez Seul niż bezpośrednio. 

h54h4h4h

Tak wyglądają dopłaty w przypadku lotu w jedną stronę. 

43h3h34

Dzięki temu, że podróżując do innego regionu możemy mieć 3 segmenty podróży i dodatkowego stopa w regionie docelowym nowa trasa LOT jest bardzo interesująca. Mamy do dyspozycji całą siatkę linii Asiana Airlines – której ICN jest portem domowym. Dodatkowo ANA, która nie ma praktycznie żadnych podatków oferuje kilka bezpośrednich połączeń z Japonią. 

Region w Miles and More do którego zalicza się Korea Południowa nazywa się „Daleki Wschód” i obejmuje takie kraje jak:  Chiny (z Hong Kongiem & Makao włącznie), Japonia, Korea Południowa, Tajwan. 

Przykładowe trasy: 

Warszawa – Seul – Tokio w dwie strony 80 000 mil + 400 PLN.  

Nowa trasa LOT

Możemy na tej trasie zrobić sobie darmowego stopa w Seulu. Mamy możliwość również podmienić sobie linie Asiana na United lub ANA na trasie Seul – Tokio.  

Dla porównania bezpośrednie połączenie Warszawa – Tokio ma 638 PLN podatków. 

etrherherh

Analogicznie możemy dotrzeć do Pekinu do którego również LOT lata bezpośrednio z Warszawy. I tak w przypadku lotu trasą Warszawa – Seul – Pekin przyjdzie nam zapłacić 80 000 mil + 410 PLN, a za bezpośrednie połączenie LOT – em 80 000 mil + 591 PLN w dwie strony. 

threthrthrth

Możemy również tworzyć bardziej złożone trasy np. Warszawa – Seul ( stop ) – Tajpej, Tajpej – Paryż – Warszawa ( EVA AIR / LOT ) 80 000 mil + 550 PLN. 

Nowa trasa LOT

Warto zapamiętać iż linie EVA AIR również mają bardzo małe dopłaty do mil. W tym tygodniu Skytrax wyróżnił je 5* w swoim rankingu, cieszą się one wzorową opinią. Jedyny problem jaki jest to dostępność biletów nagród – bywa ciężko w przypadku tego przewoźnika, ale są osiągalne. 

Droższa o 400 PLN jest np. opcja ze stopem w Hong Kongu czyli Warszawa – Seul ( stop ) – Tajpej, Tajpej – Hong Kong – Monachium – Warszawa ( EVA / Lufthansa / LOT )  80 000 mil + 950 PLN 

Nowa trasa LOT

Właściwie możliwości tworzenia tras mamy nieograniczone. Tak wygląda siatka połączeń linii należących do Star Allinace z Seulu: 

h5h45h45h54h

Dla przykładu jeszcze podam jakby mogła wyglądać podróż dookoła świata przy wykorzystaniu nowego połączenia do Seulu: 

  • Warszawa – Seul 40 000 mil + 60 PLN ( LOT )
  • Seul – Honolulu 20 000 mil + 200 PLN ( Asiana Airlines )
  • Honolulu – San Francisco – Las Vegas 20 000 mil + 110 PLN ( United Airlines ) 
  • Las Vegas – Chicago – Warszawa 30 000 mil + 450 PLN ( United / LOT ) 

Nowa trasa LOT

Łącznie wydamy na powyższą trasę 110 000 mil + 820 PLN. Możemy z Hawajów polecieć do dowolnego lotniska w USA, tak samo możemy polecieć z Seulu do innego miasta w północnej Azji – nie wpłynie to znacząco na dopłaty do mil. 

Podsumowanie. 

Nowa trasa LOT, akurat w przypadku zakupu jej za mile to bardzo ciekawa opcja. Jak sami widzicie mamy już 3 lotniska w północnej Azji do których możemy dotrzeć bezpośrednio z Warszawy. Póki co nie ma promocji milowej na nowy kierunek i wydanie 80 000 mil w dwie strony w klasie ekonomicznej nie jest opłacalne. Jednak jeśli planujemy bardziej złożoną trasę, prowadzącą przez inne miejsca w Azji Północnej może być to dla nas ciekawym rozwiązaniem. Warto wziąć jednak pod uwagę np. powyższą propozycję RTW. Wychodzi ona bardzo korzystnie i to pod względem ilości mil jak i niskich dopłat. 


Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Miles and More: nowa trasa LOT z rekordowo małymi dopłatami do mil."

Powiadom o
avatar
Gość
Gość

Warto też popatrzeć na Australię z przesiadką w Seulu- dopłaty śmiesznie niskie

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>