Programy Lojalnościowe

Miles and More: nowe partnerskie linie lotnicze w systemie rezerwacji biletów online

Tomek Gunia

W systemie Miles and More pojawiły się nowe linie partnerskie, które możemy zarezerwować online. Na tę chwilę są to: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, All Nippon Airways, EVA Air. Zapowiedziano, że do końca roku pojawią się w nim wszyscy pozostali partnerzy programu. Pamiętaj również o tym, że od maja nowym partnerem programu są linie Cathay Pacific. Przygotowałem dla Ciebie przykłady tras, jakie możemy złożyć dzięki ich obecności w programie.

Od wczoraj masz możliwość zarezerwowania online linii Aegean Airlines, Air Canada, Air China, All Nippon Airways, EVA Air. Nie spodziewałem się, że to kiedyś nastąpi. Daję Ci to możliwość sprawdzenia dostępności oraz dopłat bez konieczności korzystania z infolinii.

Na poniższym przykładzie trasy Warszawa-Tokio widzisz, jakie masz możliwości. Najtańsza z nich to lot przez Brukselę liniami LOT (LO), a następnie liniami ANA (NH).

Tutaj przykład dostępnych lotów po Azji: 

Miles and More

Ma on jednak kilka ograniczeń, które na ten moment widzę:

  • Przede wszystkim nie możesz wymusić darmowych stopów przy podróży w dwie strony.
  • Moim zdaniem nie ma wrzuconych wszystkich dostępnych biletów – np. na trasach Air Canady, widzę sporą rozbieżność. 
  • Nie masz nadal możliwości rezerwacji biletów LOT – em w klasach premium online. 
  • System nie pokazuje połączeń z dłuższą przesiadką – należy pamiętać, że mamy możliwość wymuszenia stopa do 24h nawet podczas rezerwacji biletu w jedną stronę. 

Jednak pomimo powyższych zastrzeżeń uważam, że to krok w dobrym kierunku. Mam nadzieję, że z czasem dopracują jeszcze ten system tak aby można było z niego korzystać na podobnym poziomie co z systemu United – których chodzi świetnie. 

Od maja mamy możliwość rezerwacji biletów za mile na wybranych trasach liniami Cathay Pacific:

  • Hong Kong – Auckland
  • Hong Kong – Cairns
  • Hong Kong – Melbourne
  • Hong Kong – Sydney

Jest to bardzo dobra informacja dla Ciebie z kilku powodów. Przede wszystkim to 5* linia, która wchodzi w skład sojuszu lotniczego One World. Oferuje ona wyśmienitą jakość w klasach premium. Dodatkowo linie Cathay nie mają dopłaty paliwowej, dzięki czemu oferują one bardzo małe dopłaty do mil. Mają one również dobrą dostępność biletów za mile, którą w miarę wiarygodnie możemy sprawdzić na stronie programu Avios: LINK

Dopłaty w Miles and More są podobne do tych wyświetlanych na stronie British Airways:

Miles and MoreMożesz zatem przy ich pomocy złożyć trasy z Europy lub Azji do regionu „Australia/New Zealand/ Oceania”. Pamiętaj, że Hongkong wchodzi w skład tego samego regionu (Daleki Wschód) co: Chiny, Makao, Japonia, Korea Południowa, Tajwan. A więc przy tworzeniu tras przez 3 regiony powinieneś wybrać dolot liniami, które latają bezpośrednio do tych krajów. Będą to linia takie jak np. LOT, ANA, Asiana, Lufthansa czy Swiss. 

Tak np. za trasę Warszawa – Pekin – Hong Kong – Auckland zapłacisz 50 000 mil + 810 PLN. Odcinek Warszawa – Pekin – Hong Kong obsługują linie Air China, a na trasie Hong Kong – Auckland masz do wyboru Air New Zealand lub właśnie wspomnie linie Cathay Pacific. 

Miles and More

Jeśli chciałbyś np. przedłużyć swoją podróż o wizytę na Fidżi lub Tahiti musisz doliczyć do powyższej kwoty około 150 PLN. 

Miles and More

Jeśli zdecydujesz się wracać z Auckland do Warszawy przez Hong Kong wówczas dopłaty będą o wiele niższe. Dodatkowo z Hongkongu możesz lecieć liniami np. Luthansa / Swiss / ANA za podobne pieniądze, ponieważ przy wylocie z niego nie ma dopłat paliwowych.

Za trasę Auckland – Hong Kong – Zurych – Warszawa zapłacisz 50 000 mil + 480 PLN. Trasę Hong Kong – Zurych obsługuje Swiss swoją najnowszą maszyną Boeingiem 777, w której mamy bardzo dobrą klasę biznes oraz pierwszą (tą ostatnią możesz kupić, tylko jeśli posiadasz status Senator lub Hon w programie Miles and More).

Miles and More

Podsumowanie 

Program Miles and More zmierza w dobrym kierunku. Po paru latach przestoju widać, że zaczynają w niego inwestować. Kiedyś, było on uważany za „drogi” pod względem stawek milowych, jednak po dewaluacjach w innych programach lotniczych stał się on dobrym wyborem – zwłaszcza dla osób, które podróżują w klasach premium lub mają możliwość gromadzenia mil poprzez wydatki na kartach kredytowych. 


Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

17 komentarzy do "Miles and More: nowe partnerskie linie lotnicze w systemie rezerwacji biletów online"

Powiadom o
avatar
Anna
Gość

No tak tylko jak zgromadzic taka ilość mil mając na uwadze że w PL tylko MBank umożliwia zbieranie mil i to chyba do końca roku tylko.

Heniek
Gość

ciekawe, jezeli nawet wycofa sie mBank to jakis inny bank przejmie paleczke.

Michał
Gość

Jest jeszcze karta Diners Club

ml0dy
Gość

Jezeli MBank wycofa karty to te wydane beda wazne do konca ich waznosci. Wtedy warto zastrzec karty i wyrobic nowe aby miec maksymalny czas waznosci.

Andrzej
Gość

@ ml0dy: Cwaniakowanie w polskim stylu. Sama karta będzie ważna do końca swojego terminu ważności, ale mile nie będą już naliczane, i tyle. Tak było, gdy Pekao SA wycofał się z programu Miles & More, tak samo było, gdy polski Citibank wycofał się z programu Miles & More. Żaden bank nikomu kart nie wymieniał nagle kart na nowe, bo jest to nieopłacalny wydatek, po prostu karty były dalej ważne, ale mile nie były naliczane.

ml0dy
Gość

Byc moze tak bedzie, nie wiedzialem jak konczyly sie poprzednie programy w innych bankach. Ja mam i tak karte do 05/2022 wazne wiec zastrzegac nie bede 🙂

Bartek
Gość

Po pierwsze, miło, że wróciłeś do świata żywych 🙂
Po drugie, chciałbym się upewnić, czy moje przemyślenia są prawidłowe. Otóż, przymierzałem się do wykorzystania mil na lot do Kanady, ale dopłaty, np. na trasie GDN-YVR (LH) wynoszą w C niemal 1800 zł. w obie strony. Nie widzę żadnej możliwości, by tą dopłatę jakoś istotnie zbić, bo jedyny inny przewoźnik latający bez lądowania w USA, czyli AC, też ma wysokie dopłaty. Czy coś mi może umknęło? Jeśli nie, to przy tak wysokich dopłatach Kanada odpada, no chyba że uda mi się tam dolecieć od drugiej strony, np. na pokładzie ANA 😉

Maj
Gość

„Tak np. za trasę Warszawa – Pekin – Hong Kong – Auckland zapłacisz 50 000 mil + 810 PLN. ” – czy to wyliczenie jest za lot w jedną stronę?
PS. Dzięki za wpis, fajnie że wróciłeś do pisania bloga 🙂

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>