Programy Lojalnościowe

Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil

Tomek
Autor: Tomek

W związku z malejącymi cenami ropy na świecie, linie lotnicze obniżają znacząco opłaty paliwowe – które musimy standardowo opłacić gdy kupujemy bilet za mile w Miles and More. Ostatnio gdy przeglądałem możliwości powrotu z Australii i Nowej Zelandii natrafiłem na 2 bardzo interesujące połączenia. Okazało się iż Singapore Airlines nie ma opłaty paliwowej a Thai Airways ma bardzo małą. Dzięki czemu za lot na trasie z Nowej Zelandii do Polski dopłaty do mil wynoszą zaledwie 50 euro. 

Singapore Airlines

Jak zapewne wiecie Singapore Airlinies to 5* linie według rankingu Skytrax. Mają bardzo dobry serwis w klasie ekonomicznej oraz biznes. Niestety bilety w klasie pierwszej na większości tras możemy kupić tylko za mile zgromadzone w ich własnym programie lojalnościowym KrisFlyer. 

Siatka połączeń Singapore Airlines

Siatka połączeń Singapore Airlines

Okazuje się, że jeśli wylatujemy z Nowej Zelandii linie te nie mają opłaty paliwowej. Mamy możliwość wylotu z Auckland lub Christchurch. 

Auckland – Kraków 50 000 mil Miles and More w klasie ekonomicznej + 50 euro lub 92 500 mil Miles and More + 50 euro w klasie Biznes ! 

eheheh

Co ciekawe nie ma większych problemów z dostępnością na tej trasie. Jest to najtańsza opcja za mile Miles and More dolotu do Europy pod względem dopłat i jeśli chodzi o sojusz Star Alliance najbardziej komfortowa. Singapore Airlines są na etapie modernizacji Boeingów 777. Tak wygląda nowa Biznes Klasa: 

Thai Airways

W przypadku tych linii możemy kupić za mile Miles and More 3 klasy podróży: ekonomiczną, biznes oraz pierwszą. 

MAP-TG-Routemap 552x290px

Za loty Thai Airways jest bardzo mała opłata paliwowa jeśli wylatujemy z Australii. 

Sydney – Kraków 50 000 mil + 139 euro w klasie ekonomicznej / 92 500 w klasie biznes / 145 000 w klasie pierwszej. 

gg4g43g

Loty między innymi do Frankfurtu obsługuje Airbus A380. 

Thai Airways first class A380

Thai Airways first class A380

Alternatywą do tej trasy może być oczywiście trasa Sydney – Tokio – Warszawa na pokładzie ANA oraz LOTu – w przypadku tej trasy dopłaty wynoszą 114 euro, a więc nieco mniej. Jednak zdecydowanie trudniej o dostępność w klasie Biznes i ekonomicznej. 

Podsumowanie

Takich przypadków może być więcej – jeśli coś znajdziecie napiszcie w komentarzach, uzupełnię wpis. Warto od czasu do czasu sprawdzić sobie w Matrixie jak obecnie kształtują się dopłaty do mil. Moim zdaniem opcja powrotu w Singapore Airlines jest godna uwagi ze względu na standard tych linii oraz możliwość odwiedzenia jednego z najlepszych lounge dla biznes klasy na świecie na lotnisku w Singapurze. 


Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. ANA – 11 przykładów na to, dlaczego warto latać tymi liniami za mile.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.
  10. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More
  11. Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil
  12. Lufthansa Miles and More – podniesienie klasy podróży za mile

lot odwołany


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

12 komentarzy do "Miles and More – nowe trasy z małymi dopłatami do mil"

Powiadom o
avatar
Woj
Gość

Na niektórych trasach SQ F jest dostępne jako bilet-nagroda u partnerów

Woj
Gość

Jasne, wysłałem maila

Tomek
Gość

Jakie jest Twoje odczucie co będzie lepszym doznaniem za ok 100tys mil: LH:GRU-DE-PL +250zl w F czy SQ: AKL-DE-PL +200zl w C ? [różnica 12,5t. do zaniedbania]
I czy ostatni fragment z DE-PL z SQ będzie w Y (jak na screenie), jeśli rezerwujemy w C?

Bartek
Gość

Czy fakt, że podajesz loty do KRK lub WAW oznacza, że inne lotniska w PL nie wchodzą w grę (w przypadku opisywanych połączeń), czy też to tylko kwestia przykładu?

Darek M.
Gość

Więcej takich wpisów! W Polsce najłatwiej uzbierać mile M&M, m.in. płacąc karta. Liczę na kolejne kierunki i doloty do Azji 🙂

Krzysiek
Gość

Tomku czy na niższe opłaty można liczyć także w kierunku SYD (stopover) z BKK lub SIN? Dalej też za mile do PPT przez AKL. Rozważam dolot do SYD przez BKK a powrót już z AKL przez SIN.

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>