Porady

Najwygodniejszy fotel w klasie ekonomicznej na długich trasach

Autor: Jakub

Latanie w klasie ekonomicznej na krótkich dystansach to żaden problem. Szczególnie po Europie, gdzie nie mam pojęcia dlaczego klasę „biznes” pod względem komfortu siedzenia różni z reguły nic. Wolne miejsce obok (a i to nie zawsze) nie sposób nazwać wyróżnikiem świadczącym o wygodzie.

Co innego, gdy musimy w samolocie spędzić okolice 10 lub więcej godzin. Wtedy nie dość, że niewygodnie, nogi i kolana bolą, to jeszcze można trafić na nieprzyjemnego sąsiada – gadułę, gdy chcemy spać i tym podobne. We flocie Lufthansy jest jednak miejsce – cztery fotele – które będąc w klasie ekonomicznej przewyższają pod kątem komfortu nawet klasę ekonomiczną premium. Gdzie je znaleźć?

media_52883283

Musicie sprawdzić, czy Wasza długodystansowa maszyna to Airbus 340-600. Obecnie LH lata takimi z Monachium m.in. do Tokio, Seulu, Sao Paolo, Hong Kongu, San Francisco, Los Angeles, Bostonu czy Cape Town.

Jeśli tak, to następnie warto sprawdzić, którą wersją samolotu lecimy, gdyż są dwie.

Nas interesuje ta, w której klasa ekonomiczna zaczyna się na 31 rzędzie. Drugą wersją samolotu nie miałem przyjemności lecieć, ale z tego co wskazuje mapa miejsc, tak dobrego fotela w niej nie znajdziemy.

Zrzut ekranu 2016-06-27 o 11.32.41

Skoro już zatem wiemy dokładnie, którym samolotem polecimy czas zarezerwować sobie miejsce.

To, o którym mówię to przede wszystkim 31A oraz 31K. Pierwszy rząd za klasą ekonomiczną premium.

W tym dwóch rzędach miejsce na nogi jest niemal nieograniczone. Mając 184cm wzrostu nie sięgam stopami do fotela przede mną. Co dalej jest szalenie istotne – nie ma tutaj drzwi awaryjnych. Oznacza to, że jest ciszej, cieplej, więcej miejsca oraz przez całą długość lotu, łącznie ze startem i lądowaniem, możemy położyć swój bagaż pod fotelem przed nami (to będzie już fotel ekonomiczny premium).

Najlepsze jednak dopiero przed nami. Otóż mając tyle miejsca na nogi możemy urządzić przed sobą solidny podnóżek/łóżko. W moim przypadku za każdym razem wykładam podręczną Rimowę i po rozłożeniu fotela na ile to możliwe mogę w pełni komfortowo pracować lub odpocząć.

fotel

Leciałem także na miejscu 26K, w klasie premium ekonomicznej i chociaż tam wbudowany w fotel jest podnóżek, to jest on bardzo niski i zdaje egzamin przede wszystkim dla osób o niewielkim wzroście. Na dodatek obecność ścianki działowej do klasy biznes przed nami oraz drzwi awaryjnych (konieczność trzymania bagaży nad głową na start/lądowanie, dużo mniej miejsca na nogi) powodują, że w tym wypadku tańsza klasa ekonomiczna jest po prostu wygodniejsza!

fotel

Choć w premium dostajemy małą kosmetyczkę i butelkę wody, a fotele/podłokietniki są nieco szersze, to jednak w przypadku tego samolotu o tym układzie siedzeń polecam zdecydowanie 31A oraz 31K. 31B oraz 31H mają tyle samo miejsca na nogi, natomiast w przypadku obecności pasażera przy oknie możemy być „poszturchiwani” przez przechodzeniu. Miejsca D, E i G mają znacznie mniej miejsca na nogi z racji tego, że rząd ten jest bardziej wysunięty do przodu, więc o wsadzeniu walizki w charakterze podnóżka można tam zapomnieć.

Na koniec jeszcze cena – posiadacze statusu Senator i HON w Lufthansie mogą wybrać te miejsca za darmo, natomiast wszyscy pozostali zarezerwować je wcześniej w cenie 210zł w dwie strony.

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę gigantyczną przepaść w komforcie pomiędzy wspomnianymi dwoma (lub czterema) siedzeniami a całą resztą – zakupiłem niedawno dla współpasażera nieposiadającego statusu właśnie ten fotel, co Wam także polecam. Koszt dużo niższy niż upgrade do Premium Economy, natomiast komfort nie do pobicia w tej klasie podróżowania. W trakcie ponad 11-godzinnego lotu spokojnie odpoczęliśmy, pospaliśmy i popracowaliśmy.


W komentarzach na Facebooku nasz czytelnik podpowiedział iż podobne miejsce znajdziemy również w Airbusie A380 linii Lufthansa: 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Najwygodniejszy fotel w klasie ekonomicznej na długich trasach"

Powiadom o
avatar
Akracing
Gość

Wreszcie któraś z firm pomyślała o tym. Przelot klasą ekonomiczną w 3 godzinnym locie jest tragedią, a co dopiero do Tokio czy Los Angeles. Nie wyobrażam sobie.

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>