Programy Lojalnościowe

Jak nie wydałem 81 000 PLN na bilety: Tasmania w Pierwszej Klasie

Tomek Gunia

To będzie podróż w której droga będzie równie ciekawa co cel. Wybieram się w podróż na Tasmanię zobaczyć czy faktycznie diabeł jest tak straszny jak go malują. Zapewne bym Wam o tym w ogóle nie pisał, ale podróż mam nadzieje przyniesie dla Was ciekawe relacje z 3 różnych Pierwszych Klas z rankingu TOP 10 Skytrax oraz 2 lounge które również znajdują się w TOP 10. Krótko mówiąc, zapowiada się ciekawie 🙂 

Wszystkie loty kupiłem za mile AAdvantage przed dewaluacją. Początkowo moje plany były trochę inne – chciałem polecieć na Fiji, jednak system rezerwacji Fiji Airlines odmówił posłuszeństwa i nie było możliwości zarezerwowania biletów. Postawiłem więc na miejsce które chciałem zobaczyć już od dawna. Nie wiem czego mogę się po nim spodziewać, ale jestem dobrej myśli. 

A teraz trochę konkretnych informacji o mojej trasie. 

45h45hh

Na temat dolotów nie ma co pisać, EasyJet do Paryża CDG z Krakowa – właściwie jedyna opcja by się tam dostać w normalnych godzinach. Następnie nocleg w Hilton Paris Charles de Gaulle. Powrót z Mediolanu liniami Ryanair właściwie z tego samego powodu. 

  • Paryż – Doha – Dubaj, First Class Qatar Airways Airbus A380-800 / Airbus A320

the-first-class-seats-on-qatar-airways-new-a380-jet-look-amazing

Pierwsza klasa Qatar jest 6 w rankingu Skytrax. Z Paryża oraz Londynu Qatar lata Airbusem A380 do DOH, wybór oczywiście padł na wylot z Paryża z racji mniejszych dopłat do mil. Lot kupiony za 40 000 mil AA + 109$. Mogłem lecieć DOH – DXB 787 jednak miałbym tylko godzinę na przesiadkę w Doha, przez co nie zobaczyłbym Al Safwa First Class Lounge. Wolałem zatem wybrać dłuższe posiedzenie w lounge. 

  • Dubaj – Sydney – Hobart, Qantas First Class A380-800 / Business Class Boeing 717

080821_MCorridore_A380_D6_FIRSTTV 065

Tutaj miałem w sumie największy dylemat co zrobić, ponieważ wahałem się pomiędzy Etihad First Class ( którym już leciałem ) a Qantasem. Wybór tego drugiego przesądził fakt, że jeżeli mamy bilet pierwszej klasy tymi liniami możemy skorzystać z First Class Lounge Emirates, o którym czytałem wiele dobrego. Dodatkowo pierwsza klasa Qantas znajduje się na 7 miejscu w rankingu Skytrax, więc liczę na to że będzie dobrze 😉 Za lot zapłaciłem 60 000 mil + 35$.

  • Hobart – Melbourne – Hong Kong, Qantas Business Class Boeing 717 / Qantas Economy Boeing 747-400 / First Class Cathay Pacific Boeing 777 – 300ER. 

cathay-pacific-airways-first-class-02

Jeśli chodzi o powrót miałem prawdziwy ból głowy. Nie było w zasadzie żadnej biznes ani pierwszej klasy dostępnej z Australii do Azji oraz na bliski wschód. Postawiłem sobie za cel lot pierwszą klasą Cathay Pacific i w ten sposób udało się złożyć to co widzicie powyżej. Przed lotem z Hong Kongu mam trochę czasu więc liczę, że uda się odwiedzić 2 lounge „The Pier” oraz „The Wing”. Sam lot liniami Cathay Pacific traktuję jako wisienkę na torcie całego tego wyjazdu. Za lot zapłaciłem 80 000 mil + 120$. 

Łącznie na wszystkie loty wydałem 180 000 mil AA oraz 264$. Ile normalnie kosztują te loty? 

4h4h45hhh56h56h 54g45g g35g3g

W Sumie: 81 045 PLN 🙂 

Aby kupić tyle mil w programie AA w promocji musiałem wydać 3200$ – co pokazuje po raz kolejny iż tego typu zakupy się opłacają. Oczywiście po dewaluacji na tą trasę należy wydać znacznie więcej mil dokładnie 275 000 mil, a więc jeśli byśmy chcieli kupić 265 000 mil ( tyle maksymalnie można było kupić na 1 konto podczas poprzedniej promocji ) musielibyśmy wydać 5197$ co i tak wydaję się bardzo ( okazyjną ) ceną. 

Na pytanie gdzie będę spał na Tasmanii nie mam jeszcze dobrej odpowiedzi. Zarezerwowałem Kampera – 270 AUD za 5 dni z pełnym ubezpieczaniem, ale wciąż czekam na potwierdzenie mojej rezerwacji. Zapłaciłem za niego tyle samo ile bym musiał dać za samochód osobowy, więc się długo nie zastanawiałem. Bez samochodu zwiedzanie Tasmanii wydaje się bardzo trudne, jako że mam w zasadzie tylko 5 dni na miejscu więc chce je jak najbardziej wykorzystać. Dokupiłem noc przed wylotem w hotelu Quality Hotel Hobart Midcity, który należy do sieci Choice – udało się zrobić BRG, noc za darmo. 

Całą podróż możecie śledzić na Instagramie oraz Facebooku – będę tam wrzucał w miarę na bieżąco zdjęcia. 

Ps. Taka prośba jeśli byliście już na Tasmanii lub znacie kogoś kto tam już był zapytajcie go co powinienem koniecznie zobaczyć i dajcie znać 🙂 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

14 komentarzy do "Jak nie wydałem 81 000 PLN na bilety: Tasmania w Pierwszej Klasie"

Powiadom o
avatar
Pawel
Gość

MONA w Hobart; Port Arthur (+ sanktuarium diabła tasmańskiego w okolicy); Bicheno – fajne miejsce na nocleg; Russell Falls i okolice; i cała wschodnia część wyspy 🙂 Milego wypadu.

pawel
Gość

W HKG idz do The Pier- jest duzo wiekszy, pietrowy + prysznice ktore Ci sie przydadza po podrozy w economy z MEL 😉

Bartek
Gość

W jakim miesiącu się wybierasz? Ląduję w MEL na początku listopada i mam potem 8 dni do wylotu z SYD. Na razie mam zarezerwowany nocleg na Fidżi, ale biorę pod uwagę również pozostanie w Australii, albo skok do Nowej Zelandii. No i tak się waham, co robić…

Bartek
Gość

No to szerokiego pasa przelotowego, czy czegoś tam innego, po czym poruszają się samoloty 😀

Grzegorz
Gość

Polecam zobaczyć Richmond, wjechać na Mount Wellington, w Hobart odwiedzić Dom Polski pozdrawiajac serdecznie tamtejszą Polonię 🙂
MONA w Hobart jak najbardziej 🙂

Adam
Gość

Uwielbiam twój blog, ale dwie kwestie odnośnie tego wpisu:
1) To 80 tyś zł to trochę naciągane. Gdybym chciał lecieć w pierwszej klasie to bym nie kupował osobnych lotów (one-way) tylko już roundtrip bo zawsze wychodzi to taniej. Ja wiem, że duże liczby (oraz duze oszczędności przyciągają czytelników), ale podawajmy prawdziwe liczby:) Srednia cena za First Class w Etihad/Emirates/Quantas na trasie CDG-HBA-CDG to koszt rzędu 30 tyś zł (Październik).

2) Brakuje odcinka HKG-MXP w opisie (nagłówek, bullet).

Tomek Gunia
Gość

Nie do końca ponieważ są to 3 nie zależne bilety. To nie jest lot rt. Nie było moim celem wyolbrzymanie kwoty, a pokazanie i kosztują poszczególne segmenty lotu. Dodatkowo tutaj w grę wchodziło urozmaicenie podróż o te 3 konkretne linie – a na nich mi zależało. Na pewno da się taniej, choćby dzisiejszą oferta Qatar do Akl z Ber za 1200 eur to pokazuje najlepiej jednak mi zupełnie nie o taką zabawę chodziło.

Michal
Gość

Czy jest gdzies relacja z tej trasy? 🙂

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>