Aktualności i Wydarzenia

Qatar zapowiedział otwarcie 14 nowych tras, w tym najdłuższego połączenia na świecie.

Tomek Gunia

Na trwających targach ITB w Berlinie linie Qatar Airways ogłosiły, iż otwierają 14 nowy tras w tym najdłuższe pasażerskie połączenie lotnicze na świecie Doha – Auckland ( 9032 mile ). 

Nowe trasy: 

5 nowych tras do Europy z Doha:

  • Piza, począwszy od dnia 2 sierpnia, codziennie. Lot będzie obsługiwany przez Airbusa A320. Piza jest czwartym włoskim miejscem do którego latać będzie Qatar po Wenecji, Rzymie i Mediolanie.
  • Sarajewo (Bośnia) począwszy od dnia 7 września, trzy loty tygodniowo. Lot będzie obsługiwany przez Airbusa A320.
  • Helsinki (Finlandia) począwszy od dnia 10 października, codziennie. Lot będzie obsługiwany przez Airbusa A320.
  • Skopje (Macedonia) począwszy od listopada, trzy raz w tygodniu. Lot będzie obsługiwany przez Airbusa A320.

6 nowych tras do Afryki z Doha:

  • Marrakesz (Maroko) począwszy od lipca, trzy razy w tygodniu, Lot będzie obsługiwany przez Boeinga 787.
  • Windhoek (Namibia) począwszy od 28 września, cztery loty tygodniowo.
  • Seszele począwszy od 12 grudnia, codziennie .
  • Duala (Kamerun) oraz Libreville (Gabon) od stycznia 2017 r. trzy razy w tygodniu z wykorzystaniem jednego samolotu.
  • Lusaka (Zambia), trzy razy w tygodniu, loty rozpoczną się latem 2017 roku.

3 nowe trasy z Doha do Azji Południowo-Wschodniej i do Nowej Zelandii:

  • Auckland ( Nowej Zelandia ), począwszy od 3 grudnia codziennie.  Będzie to najdłuższy lot na świecie. Qatar Airways będzie korzystał z samolotu Boeing 777 na tej trasie.
  • Krabi (Tajlandia), począwszy od 6 grudnia 2016 r., trzy razy w tygodniu. 
  • Chiang Mai (Tajlandia), począwszy od 6 grudnia 2016 r., trzy razy w tygodniu. 

Nowe trasy zostają wprowadzone po 2 latach od otwarcia nowego HUBa Hamad International Airport. Jest to jedno z najnowocześniejszych lotnisk na świecie. Obsługuje obecnie 28 mln pasażerów rocznie. Dzięki nowym trasom jak i dalszemu rozwojowi linii Qatar Airways, szcuje się iż w 2018 r. będzie obsługiwać 50 mln pasażerów rocznie. 

Dodanie nowych tras jest możliwe dzięki ciągłemu rozwojowi floty Qatar Airways. Linie są największym odbiorcą Airbusa A350 oraz jednym z największych Boeinga 787. Średnio przewoźnik otrzyma nowy samolot do końca roku co 10 dni, a średni wiek floty wynosi mniej niż cztery lata.

źr. Wikipedia

źr. Wikipedia

Podsumowanie. 

Patrząc na skalę rozwoju linii w Zatoce Perskiej ( Emitars, Qatar oraz Etihad) można śmiało powiedzieć, iż jeśli będą się rozwijać w takim tempie jak obecnie za 3-4 lata będą konkurować już w zasadzie tylko ze sobą, jeśli chodzi o trasy Europa – Azja – Pacyfik. Oferują to co najważniejsze dla pasażerów dobre ceny oraz bardzo nowoczesną flotę jak i wysoki standard obsługi. Widać to obecnie nawet po wyścigu na najdłuższe pasażerskie połączenie na świecie. Dopiero co Emirates uruchomił „najdłuższy lot” do Panamy, 2 tygodnie temu te same linie zapowiedziały połączenie do Auckland z Dubaju ogłaszając go jako najdłuższym, a dziś linie Qatar postanowiły to przebić. 

egwegwge

Zdecydowanie dla nas to bardzo dobre informację. Pozostaje zaczekać na reakcję linii z Europy – jednak tutaj na wiele bym nie liczył, patrząc na to jak do tej pory one reagowały na tego typu zapowiedzi. 


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie!)

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>