Relacje

Relacja: Lufthansa First Class Sao Paulo – Frankfurt 747-8

Tomek
Autor: Tomek
  • Lot: Lufthansa First Class 507 
  • Samolot : Boeing 747-8 
  • Trasa: Sao Paulo – Frankfurt 
  • Czas podróży : 11:40 h 

Już od dłuższego czasu przymierzałem się do zakupu Pierwszej Klasy Lufthansy, jednak czekałem na optymalny moment. Nadarzył się on podczas mojej ostatniej podróży do Am. Południowej. Tak jak pisałem w poprzednim wpisie, wracając z Ushuai leciałem przez Sao Paulo – jako, że właśnie z Brazylii Lufthansa ma najmniejsze dopłaty do mil Miles & More postanowiłem kupić powrót w klasie pierwszej. 

qweewf (1)

Przy wylocie z Sao Paulo mamy do wyboru podróż albo przez Monachium Airbusem A340 – 600 lub przez Frankfurt Boeingiem 747-8. Wybrałem tego drugiego – głównie z racji podróży przez FRA i możliwości odwiedzenia lounge o którym napiszę w kolejnym wpisie. 

thtrhrh

Boeing 747-8 posiada 8 miejsc w klasie pierwszej, które znajdują się na dolnym pokładzie w samym przodzie samolotu. 

gf2g2

Lufthansa First Class

Lufthansa 747-8

Nie musimy wychodzić do check in na zewnątrz lotniska jeśli mam transfer na inny lot ( w przypadku gdy podróżujemy tylko z bagażem podręcznym ) – zawsze odprawę na lot można zrobić przy bramce. Warto o takiej możliwości pamiętać. Przy Gate był wydzielony pas dla pasażerów Pierwszej klasy oraz posiadaczy karty HON w programie Miles & More. Na ten lot było 4 takich pasażerów – łącznie ze mną. Każdy z nas został odprowadzony oddzielnie na pokład samolotu. 

DSC_0046

Gate

Przedział klasy pierwszej jest bardzo przestronny. Całość sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Materiały użyte do wykończenia kabiny są dobrej jakości – miłe w dotyku. Nie widać śladów zużycia. Jest jasno ze względu na sporą ilość źródeł światła. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Na 8 dostępnych miejsc zajęte były tylko 3. Leciało ze mną starsze małżeństwo które wybrało miejsca środkowe 3D i 3G. Na tej trasie obłożenie kabiny klasy pierwszej jest bardzo małe – miejsca możemy znaleźć nawet z dnia na dzień. 

Lufthansa First Class

Jedną z przyczyn dla której wybrałem właśnie to miejsce 2A jest taka, iż rząd 2 zapewnia największą prywatność. Na środku znajduje się barek – wyspa, która skutecznie oddziela nas od pasażerów po drugiej stronie samolotu. 

Lufthansa First Class

System podświetleń LED wprowadza bardzo fajną atmosferę, zwłaszcza przy wygaszonych światłach głównych w kabinie. 

Lufthansa First Class

Podręczny barek na środku z mnóstwem gazet po bokach. Możemy z niego skorzystać podczas całego lotu.  

Lufthansa First Class

Jeśli chodzi o fotel to muszę przyznać iż był on dla mnie wygodniejszy niż ten zamontowany w Airbusie A380 linii Etihad. Jest lepiej dopasowany, oraz posiada idealną jak dla mnie twardość. Materiał z którego jest wykonany jest przyjemniejszy w dotyku niż skóra użyta w Apartamencie Etihad. Podnóżek można przybliżyć do fotela – w tej pozycji przy moim wzroście 187 cm nie miałem szans oprzeć sobie nóg na nim. Fotel posiada wbudowane po bokach gniazdka USB oraz 220V. Ciekawostką jest fakt iż pasy są 2 częściowe – jest pas biodrowy jak zawsze w samolocie i dodatkowo pas przez ramie dopinany do pasa biodrowego. 

Lufthansa First Class

Wybór miejsca w rzędzie 1 nie jest do końca udanym, szczególnie ze względu na bliskość foteli 1A oraz 1K. 

Lufthansa First Class

Flakonik z prawdziwą różą jest bardzo przyjemnym dodatkiem. Rolety w oknach sterowane są elektrycznie – możemy wybrać 2 rodzaje zaciemnienia : częściowe i całkowite. 

Lufthansa First Class

Przed startem mamy czas na pierwszy poczęstunek winem – do wyboru jest 11 rodzajów wina i szampan w moim przypadku był to Laurent-Perrier Grand Siecle. Postanowiłem oprócz szampana spróbować również białego wina 2014 Weingut Laurenz V. Charming Gruner Veltliner – bardzo dobre polecam. 

Lufthansa First Class

Mamy do dyspozycji 2 karty: jedna z jedzeniem druga z winami oraz innymi alkoholami. 

DSC_0116

Menu przed lotem możemy sprawdzić na stronie Lufthansy wpisując numer naszego lotu. Linie zmieniają menu win i posiłków co miesiąc. Jak widać poniżej – nie jest ono bardzo rozbudowane 😉 Jednak czasem nie ilość a jakość się liczy. 

rth5h4h

Menu Win

Przystawka z ryby – bardzo smaczna. 

Lufthansa First Class

Stolik na posiłek i do pracy bardzo duży i wygodny w użyciu. Jako przystawkę wybrałem kawior – nie potrafię określić czy był dobry czy nie ponieważ po raz pierwszy postanowiłem go spróbować. Jak dla mnie bardzo ciekawy smak zwłaszcza z sokiem z limonki. Dodatkowo pieczywo – było 8 rodzaju do wyboru. 

Lufthansa First Class

Zestawy sałatek przed daniem głównym również bardzo smaczne. 

Lufthansa First Class

Do obiadu wybrałem czerwone wino Château Belgrave 2007 – również śmiało mogę polecić. Na obiad zamówiłem smażone polędwiczki z serem pleśniowym. Również były bardzo smaczne. 

Lufthansa First Class

Lufthansa First Class

Na koniec przyszedł czas na deser – mus bananowy z orzechami i migdałami. Według mnie deser był najsmaczniejszy z całego obiadu – chyba najbardziej zaskakujący smakowo.

  Lufthansa First Class

Po posiłku przyszedł czas zapoznać się z systemem rozrywki. Pod lewą ręką mamy do dyspozycji pilota z małym wyświetlaczem. Bardzo wygodny w użyciu. Dodatkowo bardzo fajną opcją są przyciski wbudowane w podłokietnik. Nie musimy trzymać cały czas pilota, który do lekkich nie należy by zmienić głośność lub utwór.  Jeśli chodzi o internet jest płatny Fly – Net : 

  • 1 godzina: 9.00 EUR lub 3,500 mil Miles & More
  • 4 godziny: 14.00 EUR lub 4,500 mil Miles & More
  • Cały lot (do 24 godzin): 17.00 EUR lub 5,500 mil Miles & More

Działa bardzo dobrze z krótkimi przerwami. 

IMG_5958

Słuchawki firmy Bose z systemem Quietcomfort – takie same jak np. można zobaczyć między innymi w premium economy Finnair. Bardzo dobry dźwięk. Jak widać na zdjęciu poniżej na nich widać delikatne ślady zużycia. 

Lufthansa First Class

W prawym podłokietniku mamy wszystkie ustawienia związane z fotelem. Masa regulacji, od podnóżka po zagłówek. Każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję. Dodatkowo możemy podnieść osłonkę boczną fotela, która zapewnia dodatkową prywatności podczas snu. Fotel niema opcji masażu. 

Lufthansa First Class

System rozrywki bardzo rozbudowany – z mnóstwem filmów, muzyki oraz programów telewizyjnych.

 Lufthansa First Class

Schowki boczne pojemne, podświetlane ledami. 

Lufthansa First Class

Dostajemy bardzo fajną kosmetyczkę firmy Rimowa wraz z kosmetykami i innymi akcesoriami w środku. Lufthansa First Class

Fotel rozkłada się do pozycji poziomej tworząc idealnie płaskie łóżko. Było ono zdecydowanie wygodniejsze dla mnie niż to na którym spałem w pierwszej klasie linii Etihad. Bardzo dużo miejsca na długość oraz szerokość. Pościel bardzo przyjemna w dotyku. Udało mi się spokojnie przespać 5 godzin – zapewne spałbym dłużej gdyby nie turbulencje jakie były nad Afryką. Nie mam dobrego zdjęcia – w samolocie było zupełnie ciemno dlatego daje oficjalne, ale oddaje ono wiernie stan faktyczny. 

Lufthansa_A380_First_Class_Bed-780 (1)

 Na śniadanie mamy do wyboru 3 zestawy. dfbdnd

Jako przystawkę wybrałem sobie sery oraz łososia – wszystko świeże i bardzo smaczne. 

Lufthansa First Class

Następnie wybrałem jajecznice z bekonem – taka jak w domu 😉 

Lufthansa First Class

Po 11h wylądowaliśmy punktualnie we Frankfurcie. 

Lufthansa First Class

Podsumowanie: 

Na koniec mam kilka uwag do samego lotu. 

Nie siedziałem wcześniej tak blisko dzioba samolotu, więc moje odczucia dla kogoś z Was mogą wydawać się trochę dziwne. Jednak podczas startu czy turbulencji zamiast czuć ruch samolotu w pozycji pionowej ruszało nim na boki – nie potrafię powiedzieć czy to normalne czy nie. Jednak było to strasznie w pewnym momencie męczące. Leciałem wcześniej 747 na w klasie ekonomicznej na wysokości skrzydła i nie było tego typu sytuacji. Rozmawiałem rano z Kierowniczką pokładu na temat tych drgań i potwierdziła, że są one odczuwalne zwłaszcza z przodu samolotu. Dlatego biznes klasa która znajduje się na górnym pokładzie w tym samolocie oferuje większy komfort podróży niż pierwsza klasa – co delikatnie mówiąc jest małym nieporozumieniem. W przypadku Lufthansy zatem proponuje wybierać A380 – tam pierwsza klasa jest na górnym pokładzie tak jak w Etihad. 

Nie wspomniałem ani słowa o personelu pokładowym. Bo w zasadzie nie ma o czym pisać. Działa bardzo sprawnie, panie są miłe, ale bez żadnego zaskoczenia czy to pozytywnego czy negatywnego. Po prostu jest ok. To samo mogę powiedzieć o jedzeniu. Zero zaskoczeń jeśli chodzi o smak – wszystko jest bardzo poprawne. Piszę o tym dlatego, iż w zestawieniu z moim lotem Etihad wygląda to strasznie banalnie – wiem, że Niemcy to bardzo konserwatywny naród i nie przepadają za wynalazkami, jednak to wszystko jest podane w zbyt „prosty” sposób, zupełnie bez polotu. Nie oczekuje cudów bo to nie o to chodzi jednak w zestawieniu tych dwóch linii Etihad / Lufthansa ta druga wypada po prostu blado. Nasuwa mi się porównanie muzyczne: lot Lufthansą jest jak wizyta w filharmonii na koncercie smyczkowym, a lot liniami Etihad to zabawa w pierwszym rzędzie na koncercie The Rolling Stones – być może przesadziłem, ale według mnie dokładnie oddaje klimat jaki panuje w samolocie. Po prostu te dwa produkty są skierowane do zupełnie innego klienta. W Etihad jest finezja związana z jedzeniem – dania są rewelacyjne, zestawienia smaków różnych dodatków zaskakujące. Obsługa na pokładzie – tam wszyscy się uśmiechają, żartują, przychodzą pytają co słychać – jakoś tak normalnie, a w Lufthansie wszystko odbywa się według protokołu bez żadnych odstępstw od reguły. Jedynie pani kierownik pokładu nadrabiała za resztę załogi poczuciem humoru ( notabene poprzednio pracowała w liniach Etihad – może dlatego 😉 ). 

Jeśli chodzi o fotel i miejsce do spania w samolocie to jak pisałem jest on wygodniejszy niż w Etihad. Jednak jeśli chodzi o komfort związany z prywatnością i ilością miejsca dla siebie – Etihad zdecydowanie wygrywa. W sumie zawsze tak będzie, ponieważ nie da się porównywać Suite z normalnym fotelem w klasie pierwszej. Być może właśnie dlatego w rankingu Skytrax World’s Best First Class takie linie jak Etihad, Singapore Airlines są przed Lufthansą. Brak prysznica czy lounge na pokładzie ciężko uznać za wadę – jednak konkurencja Etihad i Qatar ( tylko lounge ) oferuje te udogodnienia w samolotach A380. 

Nie chcę byście odebrali te słowa powyżej jako całkowitą krytykę pierwszej klasy Lufthansy – jest ona naprawdę bardzo dobra, jednak chciałem Wam przedstawić mój subiektywny punkt widzenia, aby każdy mógł wyrobić sobie swoje zdanie na jej temat. Dla porównania macie tutaj LINK do relacji Dominka, który jest zafascynowany Pierwszą klasą Lufthansy.

Oddzielnym zagadnieniem jest wizyta w terminalu pierwszej klasy we Frankfurcie i tutaj Niemcy pokazali na co ich stać 😉 Opiszę go w kolejnym wpisie. 


Recenzja: Etihad A380 Sydney – Abu Dhabi First Class Apartament

Lufthansa Miles and More:

  1. Podstawy.
  2. Stawki milowe w programie.
  3. Zasady dotyczące tras ( Stopovery, Open Jaws ).
  4. Jak uniknąć wysokich opłat paliwowych YQ.
  5. Jak znaleźć i zarezerwować bilet nagrodę.
  6. Efektywne wykorzystanie mil na loty z Europy.
  7. Efektywne wykorzystanie mil na loty poza Europą.
  8. 5 tras Dookoła Świata za mile Miles & More.
  9. Eurowings – kolejny sposób na unikanie wysokich opłat w programie Miles & More.

THE TRAVELLER


Jeśli podoba Ci się ten post, dołącz do pozostałych czytelników, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać  informację o kolejnych wpisach  za pośrednictwem  poczty email  (tylko 1 email dziennie ! )

Dodaj komentarz

15 komentarzy do "Relacja: Lufthansa First Class Sao Paulo – Frankfurt 747-8"

Powiadom o
avatar
peter
Gość

ile z tych 9 foteli bylo zajetych? 🙂

Darek M.
Gość

Hmm, słabo wygląda ta klasa pierwsza. Zupełny brak prywatności. Jakaś taka duża przestrzeń na środku.

Kilka podobnych recenzji obejrzałem i Lufthansa słabo wypada moim zdaniem. No, ale po obejrzeniu relacji z First Class Etihad nic nie robi wrażenia 😀

Kate
Gość

105000 mil :O jak przeciętny człowiek latający dwa razy do roku po świecie może się zbliżyć do tego wyniku? Mile Miles & More są ważne 2 lata?

pasazer
Gość

trzebaby by wydac 315 tysiecy zlotych zeby zerbac 105tys mil

pasazer
Gość

a czy podczas lotu na barku nie bylo nic oprocz wody i gazet? zadnych przekasek szampana?

Dominik
Gość

Super zdjęcia!

wiesław
Gość

Jesteś kolekcjonerem kosmetyczek z biznes i 1-szej klasy?

pasazer
Gość

a piżama

wpDiscuz
Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>