Programy Lojalnościowe

Czy opłaca się być lojalnym ?

Chciałbym tym wpisem odpowiedzieć na nurtujące niektórych pytanie „Czy opłaca się być lojalnym?” wobec danego programu lojalnościowego. Pokrótce zobrazuje „wartość” jaką posiadają mile lotnicze i pokaże, iż mozolne zbieranie mil w danym programie lotniczym ma sens.

Co zyskujemy poprzez nasze aktywne uczestnictwo w danym programie lojalnościowym ? :

  1. Gromadzimy mile, które potem możemy wykorzystać na loty.
  2. Zdobywamy statusy lotnicze, które pozwalają nam na bardziej komfortowe podróże.

Jak to wygląda w praktyce ?  Pokaże to na przykładzie mojego najbliższego wyjazdu do Nowej Zelandii.

Moja trasa :

wefwgwgSzczegóły trasy ( daty na screenach przypadkowe ) :

  • Air Berlin Kraków – Berlin klasa ekonomiczna

Lot kupiony za mile Avios : 4500 mil + 51 PLN

htrrj

  • Air Berlin Berlin – Abu Dhabi klasa biznes

Lot kupiony za mile Avios: 25 000 mil ( przed dewaluacją, obecnie 37500 mil ) + 188 PLN

gegehh

  • Malaysia Airlines Dubaj – Kuala Lumpur – Auckland klasa ekonomiczna

Lot kupiony za mile Avios; 45 000 mil + 126 PLN, niestety tą trasę można kupić tylko do końca września tego roku – wynika to z problemów finansowych linii lotniczych.

wefwgg

  • Jetstar Auckland – Christchurch  – Sydney  

Loty kupione na stronie przewoźnika za 480 PLN.

  • Etihad Sydney – Abu Dhabi klasa pierwsza

Lot kupiony za mile AAdvantage: 60 000 mil + 180 PLN

  • Air Berlin Abu Dhabi – Berlin – Kraków klasa ekonomiczna

Loty kupione za mile Avios: 17 500 mil + 148 PLN

ergeheh

A więc za wszystkie loty łącznie zapłaciłem 1173 PLN. Teraz zapewne zastanawiacie się, ile trzeba zapłacić za podobną trasę w klasie ekonomicznej, gdbyście chcieli ją kupić za gotówkę. Najtańsza opcja na listopad np. z Berlina liniami Etihad to kosztu 1134 euro – w promocji znajdziemy za około 3000 PLN w dwie strony. A więc jeśli tak to policzmy to powiecie, że aby oszczędzić 1827 PLN roztrwoniłem 91 500 Avios + 60 000 AAdvantage co daje nam 0,012 PLN / mile. Jednak tak do końca nie jest 😉

Na mojej trasie mam 2 loty „niestandardowe”:

1. Lot Air Berlin Berlin – Abu Dhabi w klasie biznes. Bonusem poza oczywiście wygodnym lotem jest darmowy transfer z lotniska do dowolnego miejsca na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W moim przypadku będzie to przejazd do Dubaju – koszt taksówki na tej trasie to około 250 PLN ( autobusem 34 PLN ).

AirBerlin-business-class

2 Lot to :

  • Etihad Sydney – Abu Dhabi klasa pierwsza

A więc jedna z najlepszych klas pierwszych obecnie na świecie. Szczegółowo opisze ją po powrocie i dam znać, czy aby na pewno tak dobra jak mówią 😉 Poza wszystkimi udogodnieniami podczas lotu dostajemy dodatkowo transport na i z lotniska, dostęp do lounge w Sydney oraz w Abu Dhabi po przylocie.

Wracając jednak do naszej wyliczanki przedstawię cenę moich lotów gdybyśmy je kupowali za pieniądze ( ceny orientacyjne ) :

 Ceny w PLN
Kraków – Berlin638
Berlin – Abu Dhabi7489
Dubaj – Kuala Lumpur – Auckland3561
Auckland – Christchurch  – Sydney480
Sydney – Abu Dhabi21321
Abu Dhabi – Berlin – Kraków2502
  
Suma:35991

I jak ? Z tej perspektywy dużo lepiej wygląda – 0,23 PLN / mile . Wiadomo, że zawsze loty w jedną stronę są droższe od lotów w dwie strony. Jednak tym wyliczeniem chciałem zademonstrować potencjał mil.

Drugim elementem całej układanki jest status w programie milowym. Posiadam status Gold w Air Berlin ( One World ). A więc przywileje jakie mam przy lotach liniami należącymi to sojuszu ( Air Berlin oraz Malaysia Airlines ) to przede wszystkim:

  1. Wejście do saloników  – podczas mojego wyjazdu będą to lounge zlokalizowane w Krakowie, Berlinie, Dubaju, Kuala Lumpur.
  2. Możliwość rezerwacji miejsc z większą przestrzenią na nogi ( exit-row seats ).
  3. Miejsce obok mnie ( jeśli obłożenie lotu na to pozwala ) będzie wolne.
  4. Priorytetowa odprawa na lotnisku o dowolnej porze przed lotem, oraz pierwszeństwo wejścia na pokład.

Podsumowując – kiedy rozpocząłem moją przygodę z programami lojalnościowymi wydawało mi się, że mile które zdobywam za loty nie mają za dużej wartości. Tak było dopóki nie zobaczyłem, iż właśnie dzięki nim mogę spełniać moje marzenia na które nigdy nie było by mnie stać. Gdyby ktoś rok temu powiedział mi, że polecę pierwszą klasą Etihad to bym go wyśmiał. Tak sobie myślę, że nawet gdybym był osobą dobrze zarabiającą żal by mi było wydać 21 000 PLN na bilet. A tu proszę 😉 Można ?  – Można ! Chciałbym w dalszych wpisach wyjaśniać Wam krok po kroku jak to działa w szczegółach, skąd brać mile oraz jak je efektywnie wykorzystywać.

Zachęcam do komentowania oraz poddawania tematów na kolejne wpisy, które nie będą tylko dotyczyły programów lotniczych, ale również hotelowych oraz pozostałych –  dzięki którym możemy podróżować komfortowo nie wydając dużych pieniędzy.

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Czy opłaca się być lojalnym ?"

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Paweł
Gość

Jak zbierałeś mile w AAdvantage i ile to trwało zanim uzbierałeś 60k?

Adam
Gość

to genialne, że ktoś chce się podzielić taką wiedzą, moim zdaniem byłoby super gdybyś np. umożliwił takim zwykłym „lotnikom”, że np. ja chcę polecieć dookoła świata, pisze Ci kiedy, składasz to z różnych takich sobie znanych wynalazków, ja płacę więcej niż z tego zestawienia wynika (takie success fee 🙂 dla Ciebie) , mam podróż życia i wszyscy są zadowoleni… Co Ty na to? Myślę, że byłoby więcej takich jak ja którzy chcieliby to zlecić 🙂

Inline

<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/downloads.mailchimp.com/js/signup-forms/popup/embed.js” data-dojo-config=”usePlainJson: true, isDebug: false”></script><script type=”text/javascript”>require([„mojo/signup-forms/Loader”], function(L) { L.start({„baseUrl”:”mc.us13.list-manage.com”,”uuid”:”72418bc662cf0e2893bc9df13″,”lid”:”13c29cb5e3″}) })</script>